Gå til innhold

Hvor mye sover deres 19 mnd gamle barn??? Blir snart gal...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta vår legger seg mellom 19 og 20 og sover da til 6, kanskje 7 hvis vi er heldige. Da sover hun 1,5 - 2 timer på dagtid i en lang lur.

De siste ukene har hun begynt å våkne klokka 4, får komme opp i senga vår og ligger rolig der en liten time, dupper kanskje litt. Klokka 5 er hun vanligvis klar til å stå opp!!!

Hun er så trøtt på dagen, jeg føler at totalt antall timer søvn ikke kan reduseres - men hvordan skal vi få henne til å skjønne at klokka 5 er midt på natta? I natt satt jeg ved sengene hennes fra 2.10 til 3.40 for at hun ikke skulle stå opp, hun var lys våken.

Blir jo helt vrangsovet selv at dette. Hva gjør dere med barn som våkner tidlig? Hvordan skal jeg takle henne når hun vil stå opp midt på natta??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan høres ut som om det er på tide å kutte ut eller kutte drastisk ned på dagluren hennes.

Her i huset sluttet dagsovingen når hun var ca. 21-22 mnd. Hvis hun sov på dagen fikk vi henne ikke i seng.

Kan jo også faktisk prøve å legge henne tidligere, legger vi frøkenen for sent her så starter dagen 05.30-06.30.

Har dere prøvd å få noen til å passe henne ett par netter? Det er gode muligheter for at det kan snu søvnmønsteret.

At dagen begynner i 6-7 tiden om morgenen er ikke et uvanlig fenomen, men 4 er natt!!!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...