Elise29 Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Jeg hadde litt brunlig blod på papiret når jeg tørket meg i går og fikk en liten flekk i trusen. Ser antydning til farge på papiret i dag også... Samboer min mener det er helt normalt, men det var på denne tiden jeg begynte å blø sist og da mistet jeg. Prøver å kjenne etter tegn på graviditeten, men har ikke kjent så mye. Puppene er fremdeles oppsvulmet og jeg har litt vondt i mange + korsryggen, litt mer sulten enn normalt, men har ikke vært oppe å tisset så mye om natten de siste nettene... Tok ny test i går som også var positiv, så jeg må jo bare håpe på det beste. Er ca 6 uker. Lurer på hvor vanlig det egentlig er å blø litt...??
første lykke Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Hei.. jeg har ikke hatt noe blødninger i det hele tatt, men mange her inne som har det leser jeg, så tror ikke det er noe farlig. men skjønner godt at du er redd, men prøv å slapp av.. kan jo være av stress.. blødninger er jo normalt ettersom livmoren er ekstra blodrik nå..
Elise29 Skrevet 29. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2008 Uff ja...jeg er nok bare overnervøs etter å ha mistet 2 ganger ( Hører både om de som blør og det ikke er noe farlig og de som blør og mister. Tror jeg ringer til legen på mandag og prøver å få en UL for å se...
S. Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Høres ut som om du beskriver starten av mitt svangerskap.. og nå er jeg i uke 19, sett en skjønn liten gutt på ultralyd. De første ukene er verst, med all engstelsen. Jeg kjøpte meg privat u.l i uke12, måtte bare se at det faktisk var noe der, siden jeg hadde så få symptomer. Bedre å være for sikker, er ikke holdbart å gå rundt og engste seg.
Jenny251210 Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Jeg har og brun utflod.....men kommer kun på papiret, ikke i trusa. Har bestilt meg tidlig UL i uke 8 pga det, er 5+5 idag.
Elise29 Skrevet 29. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2008 Godt å høre at det er flere enn meg.... ) Takk for svarene!
*tullemor* Skrevet 29. november 2008 #7 Skrevet 29. november 2008 Det er nok ganske så normalt å blø litt i svangerskapet. Men det kommer jo selvfølgelig ann på hvor store blødningene er, om det er frisk blod, og om det sterke smerter... Tror nok vi hører mye mer om de som blør og mister, enn de som blør og ikke mister! Lykke til iallefall
Elise29 Skrevet 29. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 29. november 2008 Takk for det Kunne ønske jeg kunne hoppe 6 uker frem i tid... Håper det går bra denne gangen, men kan ikke noe for at jeg bekymrer meg litt.
*tullemor* Skrevet 29. november 2008 #9 Skrevet 29. november 2008 Enig.. Er ganske nervepirrende å vente i tre mnd! Men vi får satse på at alt går bra Det er jo naturlig å bekymre seg litt
Månestråle73 Skrevet 30. november 2008 #10 Skrevet 30. november 2008 Jeg er like bekymret selv... Fant ut for en uke siden at jeg er gravid, noe som var veldig gledelig ettersom vi sluttet å prøve for 4 mnd. Det hjalp nok å slappe litt av.. Men, jeg har ingen aning hvor langt jeg er på vei.... Hjemme regnet vi ut at det antakeligvis er 6-7 uker (sluttet jo å måle eggløsniger da vi sluttet å prøve også!) Jeg har hatt ømme bryster i ca 3-4 uker og mensen(!) i mellom tiden. La sammen to og to forrige helg da jeg plutselig fikk en bødning, testet positvt med en gang. Etter det har jeg hatt små blødninger 3 ganger(frisk blod). Var hos legen på fredag og hun sa det ikke var uvanlig når man har hatt mensen etter at man har blitt gravid. Hun sendte meg likevel til UL samme dag ettersom jeg har hatt mye stikk i siden/eggstokken. På UL fant de bare en "skygge" i livmoren og ingen hjerterytme.. Forklaringen jeg fikk var at det enten var en tidlig graviditet eller en spontanabort... (Hun fant heller ikke den ene eggstokken min...?) Nå venter jeg i engstelse på ny blodprøve på mandag for å sjekke hgc nivået. Noen som har vært borti noe liknende?
Thessa og Bebbis Skrevet 30. november 2008 #11 Skrevet 30. november 2008 Jeg har blødd en gang i dette svangerskapet. Var i uke 7. Etter en orgasme faktisk. UTEN penetrering. Er nå 17 uker på vei og alt virker normalt ;-) Har lest at 40% av alle som føder friske barn har opplevd blødning tidlig i svangerskapet. Prøv å ta det med ro frem til du får deg en UL ihvertfall, men skjønner at det er vanskelig. Er ihvertfall veldig normalt med disse små dumme blødningene :-)
Elise29 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 30. november 2008 Jeg begynte å blø litt mer i går kveld igjen. Var nesten ingenting på dagen i går, men som kom det mer og det dryppet ut når jeg satt på do også. Er ikke friskt blod men brunlig. Samme farge og måte som det begynte sist jeg mistet og da holdt det på i en uke før det var over. Husker derimot ikke når jeg mistet symtomene etter jeg begynte å blø. Denne gangen er puppene fortsatt store som meloner og litt ømme, jeg tisser ofte, er trøtt, mye sulten, men tør likevel ikke å håpe på at det skal gå bra. Blir bare så skuffet da hvis det ikke gjør det.... Er vel ikke noe annet å gjøre enn å vente
Gjest Skrevet 30. november 2008 #13 Skrevet 30. november 2008 Jeg har framdeles til gode å være gravid uten å blø jeg da ;-) Venter nr 4 nå, hadde også en SA mellom nr 2 og nr 3, men så vidt jeg husker så blødde jeg bare mer og mer og mer da, det stoppet ikke opp. Med de andre stoppet det litt opp, begynte litt igjen, stoppet litt opp osv. Er i uke 4 med vesle Oisann nå og har hatt blodig utflod denne gangen også...
Elise29 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 30. november 2008 Ok...men er det friskt blod eller brunlig??
Gjest Skrevet 30. november 2008 #15 Skrevet 30. november 2008 Har vært borti alt egentlig jeg, hehe... Både rødt frisk blod, rosa utflod og brun utflod. Med minstemann var jeg på UL i uke 6 pga mye blødninger og at jeg mistet gangen før, og da viste det seg at jeg hadde en blodansamling inntil fosteret, var derfor jeg blødde såpass mye. Blødde av og på i 10 uker da, i tillegg hadde jeg hinsidigs vondt i magen og ryggen lenge så jeg forstår utrolig godt hvordan du har det nå. Det er fælt og nervepirrende å gå slik! Lykke til!
Elise29 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #16 Skrevet 30. november 2008 Uff ja...håper det har en naturlig forklaring med meg også.. Så du var på UL i uke 6?? Kunne du se noe da? Hjerte som banket eller noe? Jeg er 6+2 i dag, men kanskje mindre. Vet ikke når jeg hadde EL. Lurer på om det er vits i å ta UL så tidlig, men de ser vel gjerne om det er noe der eller ikke....og kanskje de kan måle hcg. Uff, jeg er så fryktlig nervøs altså. Har store problemer med å bli gravid i utgangspunktet og da er det fælt når det har gått gale hver gang jeg har klart det...
Gjest Skrevet 30. november 2008 #17 Skrevet 30. november 2008 Jeg fikk se både foster og hjerte som slo i uke 6 med minstemann ja. Med nr 2 var jeg også til tidlig UL pga mye blødninger, da var jeg i uke 7 først og da så ikke legen foster og sa at jeg sikkert hadde mistet, men ville vente en uke for sikkerhetsskyld. En uke etter fant de foster og hjerteslag. Det var en tøff uke kan man si... Så om det går an å se noe så tidlig er sikkert litt tilfeldig. Ville bestilt time dersom jeg var deg. Du burde jo uansett få god oppflging du som har mistet to ganger før. Håper virkelig det går bra med deg! Skal krysse fingrene :-)
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 30. november 2008 #19 Skrevet 30. november 2008 Hei! Skjønner deg så godt!! Har selv mistet 2 ganger i høst, og er 4+6 nå. Fikk litt rosa utflod i går, og i dag. Men bare på papiret. Klarer rett og slett ikke å slappe av. Var til UL forrige uke, men da så de jo ikke noe, var alt for tidlig. Skal bestille tidlig ul til uke 7, før vi drar på ferie.. Men vet ikke om jeg orker vente så lenge. Vurderer å ringe legen å be dem sjekke HCG nivået mitt, og om det stiger. Dette er nervepirrende!!!
Elise29 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #20 Skrevet 30. november 2008 Ja uff...vi er omtrent i samme situasjon vi da... Hvilken uke mistet du i tideligere i høst da? Jeg skal ringe legen i morgen tidlig, men vet jo ikke når jeg får time. Vil jo helst ha i morgen og da vil jeg ha UL + måle HCG. Forige gang jeg mistet gikk hadde jeg blødninger i en uke, ble mer og mer, og det var forferdelig å ikke vite om det skulle gå gale eller om det var normalt. Har ikke fått komme inn på tidlig UL før når jeg har bekymret meg, så er redd jeg ikke får komme inn denne gangen heller. Men da går jeg iallefall på Volvat. Er det vanlig at mannen/ samboeren er med?? Han hadde så lyst å være med og støtte meg, men jeg vet ikke om det blir litt rart å ligge der og sprike når han står ved siden av...? hehe...
MK73 Skrevet 30. november 2008 #21 Skrevet 30. november 2008 Hei, Elise. Jeg hadde friske, små blødninger da jeg var 5+2 og da jeg var 6+3 - men ingen smerter forbundet med blødningen. Da jeg var 6+6 så jeg to bankende hjerter på UL :-) Den uka jeg vanligvis skulle ha hatt mensen, dvs uka jeg ble 8 uker, hadde jeg brunlig utflod i 4 dager, men fortsatt ingen smerter. Alle legene og sykepleierne mine (og ettersom jeg har hatt prøverørsforsøk så er det noen) sier det samme: små blødninger uten vev/klumper og smerter (da mener jeg mer smerter enn mensmurringer) er for det aller meste ufarlige. For meg så ser det foreløpig ut som om de har rett :-) Dessverre er det bare noen av oss (30% av de som føder, har jeg lest) som må gjennom dette en eller flere ganger i svangerskapet, men det betyr IKKE nødvendigvis at det er noe galt. Det er mye som vokser og strekker seg i underlivet nå, og vevet er ekstra blodrikt og ømtålig og hovent - dermed blør vi mye lettere enn når vi ikke er gravide. Lykke til!
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 30. november 2008 #22 Skrevet 30. november 2008 Det er vi, håper det går bra med oss begge denne gangen! Jeg var ikke lengre enn uke 5/6 begge gangene. Hva med deg? Jeg har ikke hatt noe problem med å få legetimer og ul med en gang, fått legetime på timen, og ul samme dag. Anbefaler å ringe tidlig, da er det nok lettere:) Dersom du har hatt vanskeligere med å få tidlig ul før, ville jeg satse på å overdrevet, si at du har veldig mye vondt osv. Min har vært med meg alle gangen. Han var litt redd for at han måtte sitte å se på meg sprike, men han satt på en måte bak meg, og jeg hadde en håndle over knærne, så han så absolutt ingen ting. Veldig "fin" opplevelse, selv om vi var der pga SA`en..
babylovve Skrevet 30. november 2008 #23 Skrevet 30. november 2008 Fint å lese at det er normalt med småblødninger. Og at flere har samme bekymringer som meg, he he. Føler at jeg har det værst av alle på denne jord akkurat nå. Jeg begynte med en rosa dråpe blod i uflod (detaljert dette her) fredag kveld. Fikk helt panikk. Og fant sammen mengde og type igåe kvled, og bittelitt idag igjen. Har litt lidt vondt i magen, men ikke så veldig vondt... Meldte meg syk fra jobben imorgen stad. Vil ringe legen og høre om Ul. Om jeg ikke får det så ringer jeg volvat. Er forresten 11+3 idag. Vet dere om man får innvendig eller utvendig UL? Vil ha med kjæresten min og da hadde det jo vært fint med en utvendig! En annen ting, jeg blør lett neseblod. Tenker at det er litt samme sak, at man har svake slimhinner eller et eller annet. så, så lenge jeg ikke begynner å fossblø så prøver jeg å tenke at dette er normalt! klem til alle
Elise29 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #24 Skrevet 30. november 2008 Ja det er godt man ikke er alene om det da. Hjelper litt å høre at det er andre som har det på samme måte... Satser på å ringe når legekontoret åpner i morgen og det var et lurt tips å overdrive litt.... (bare det ikke blir sant det jeg sier innen den tid). Håper det går bra med alle sammen!! )
Elise29 Skrevet 30. november 2008 Forfatter #25 Skrevet 30. november 2008 Til Silje. Jeg mistet første gang høsten for 2 år siden, da vet jeg ikke hvor langt jeg var komt, men sannsynligvis mellom uke 7-9. Brukte laaangt tid på å blir gravid igjen og mistet andre gangen for et år siden. Da i uke 7. Så ble det slutt med samboeren min i sommer, men fikk ny kjæreste gange raskt og ble gravid med en gang!! Nå er jeg altså 6+2 og vet ikke hva som skjer.... Har som sagt ikke mistet symptomene enda, men tør ikke håpe på at det skal gå bra. Håper det ikke er noe farlig med noen av oss ) Masse lykke til!! Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå