Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Sønnen min som bli 2 i desember sutrer mer eller mindre uavbrutt hele dagen når vi er hjemme. Han terger, roper, skriker, maser og 'alt' jeg gjør er feil. Han roper 'egg, egg' så lager jeg egg til han men når han får det, roper han skive, skive! Han snakker ikke så mye enda, og er sikkert kjempefrustrert fordi han ikke klarer å uttrykke seg ordentlig. Jeg tar meg selv serøst i å ønske at barnehagen var oppe hver dag i 12 timer- huff!!Han er forøvrig ikke sånn i bhg, eller med sin far. jeg har forsøkt alt. Ignorere han, bære han rundt, trøste, si hva er det lille venn, men de siste dagene har det vært så jævlig at jeg flere ganger har ropt hold kjeft til han. Jeg orker ikke å høre på han noe mer, har lyst til å rope HOLD KJEFT hele tiden. Jeg vegrer meg for å være sammen med han i det hele tatt, og syns det er så leit, for han er jo min fantastiske lillegutt som jeg er så glad i. Vær så snill å svar! Jeg MÅ ha råd- dette går sånn inn på meg at når han er i bhg, sitter jeg hjemme og bare gråter for jeg vet hvordan han kommer til å sutre når han kommer hjem...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Du må øyeblikkelig ta kontakt med helsestasjonen. Ring på mandag og be om krise time. Legg frem problemet ditt tydelig, bruk gjerne helgen på å sette ned på papir hvordan du har det og hva du har gjort med det så langt. Du kan også ta kontakt med noe som heter Home Start http://www.home-start-norge.no/module_info/index.php?level=2&xid=110&cssFarge=1&menuValg=0&menuReset=110 De kan evt gi deg råd, hjelp, støtte og avlastning. Lykke til, barn i den alderen sutrer og krever en del, men de skal ikke skrike og du skal ikke sitte med de tankene du har. Skaff hjelp. Lykke til, og stor klem sendes over til deg og sønnen din.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Kanskje du skal gå å prate med noen som er professjonelle. Er nok noen som har spesielisert seg på "ulydige" barn!!! Kan ikke være lett for deg dette *klemme på* Vet ikke noen tips for har ikke unge selv, men jobber i barnehage så jeg vet det kan være veldig vanskelig, de er jo så SINNSYKT sta disse små!!!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Til 1245. "ulydige"barn.......og ingen tips enda du jobber i barnehage....? Få deg ny jobb på flekken! Klarer ikke tanken på at slike som deg skal være gode pedagoger for barna våre!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 HI her. takk for svar. Føler vel ikke at det er sånn at vi må ha professjonell hjelp. Vil høre fra andre med barn i samme alder om hva man kan gjøre for at de skal slutte med sytingen. Det har pågått et par uker nå og selv om noen dager er bedre enn andre, syns jeg det er utrolig slitsomt å høre på. Blir så stresset av den konstante uæææææ når han er her,,,
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Høres ut til at det går på nervene løs for deg.....? Jeg brukte ørepropper som "lyddemper ( de fra apoteket) i perioder da jeg var ekstra sliten og følte at barnegråten tok knekken på meg.. Anbefales kun hvis alt er ok med barnet ditt.!!!!!!!!
KaMa Skrevet 29. november 2008 #7 Skrevet 29. november 2008 Hvis småen bruker syting som kommunikasjonsmiddel så sier jeg at han kan bruke ordene sine, og at jeg blir sur når han sutrer. Sikkert ikke pedagogisk riktig, men det funker. Vår er den eldste på småbarnsavd i barnehagen der han går. Så dagen gjennom så ser han jo forskjellene mellom seg og de som er rundt året yngre. De snakker dårlig, og uttrykker seg mye med gråt og skrik. Det har jo han også gjort stort sett hele livet, så det er jo ikke så rart at han fortsetter med det. I hvert fall, vi prøver å vise han andre måter å uttrykke seg på. Du har min fulle forståelse for at det sliter på. Hos meg går sutrestemmen rett inn i nervesystemet. Så jeg har kommet frem til at det er bedre at jeg sier jeg blir sur/irritert når han snakker slik til meg, så bruk ord i stedet, enn at jeg ender opp med å skrike hold kjeft. Evt tar du deg en time out når du kjenner det koker over. Gå ut av rommet og bort. Ro deg ned, og bestem deg for en annen taktikk.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #8 Skrevet 29. november 2008 Jeg har nok ingen gode råd til deg. Jenta mi begynte slik da hun nærmet seg 2 år og er slik enda. Hun er nå over 3 år. Fy søren så slitsomt det er. veldig glad for barnehageplassen ja. Og av og til gruer jeg også for å hente henne for jeg vet at med en gang hun ser meg er vi som regel i gang med sutringen og trassingen.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #9 Skrevet 29. november 2008 snakk med pedagogisk leder på avdelingen der barnet ditt går. Han/hun kan veilede deg og gi mange gode råd. I barnehagen har de mange ulike barn og gjør mange erfaringer, de kan helt sikkert hjelpe deg:) (husk at de har taushetsplikt i barnehagen)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #10 Skrevet 29. november 2008 (12:53) Bra engasjement!!! har ikke jobbet så veldig lenge, men det kommer nok etter hvert, en plass må man jo starte alle sammen!! Går på skole for å bli barne og ungdomsarbeider så jeg lærer det nok etterhvert!!! ER mest med de store barna og de er jo generelt bare snille og greie
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå