Gå til innhold

eg har en oppgave om kreativ utfoldelse i bhg,

Anbefalte innlegg

Skrevet

noen som vet kor eg finner om det på nett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva slags oppgave? du må spesifisere mer. Oppgave for hvem?

Skrevet

skal skrive litt om kreativ utfoldelse i bhg. for barn mellom 1-6 år. helst 1-3 år.. litt om hva det er, osv..

Skrevet

Kan ikke fortelle deg hvor du finner det på nett, men jeg kan fortelle deg at å bruke nettet som kilde ikke er spesielt populært i skolesammenheng. Ville nok heller brukt skolens bibliotek eller egne fagbøker. Hvilket fag er det du skal skrive denne oppgaven i? Kanskje jeg kan anbefale deg noen bøker.

Skrevet

det er ikke skolesamanheng. da hadde det vell stått i en av bøkene.. er lærling i barnehage, å har fått denne oppg.

men kansje du kan anbefale meg en bok forda? har en del bøker, men finner det ikke i noe av dei, så får gå på bibliotekt på mandag..

tenkte det stod i rammeplanen, men den har eg så å si lest hele av..

Skrevet

Først vil jeg be deg se litt på temaheftene som hører til rammplanen. De finner du her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/kd/dok/veiledninger_brosjyrer/2008/temahefter---rammeplan-for-barnehagen.html?id=498148

Så vil jeg råde deg til å se litt på bøker (eller google) om kreativ dans. Jeg har ingen tittel å anbefale deg der fordi jeg hadde kilder som ikke lenger er tilgjengelig i min tid. Du kan jo også prøve å google det, for så lenge du er ærlig i forhold til hvor du fant det du bruker, så tror jeg ikke ped-leder vil reagere på det.

Ellers kan du prøve å google Reggio Emilia og "et barn har hundre språk". Reggio Emilia har du kanskje hørt om, det er en by i Italia hvis helt spesielle filosofi har hatt stor innvirkning på norsk barnehage. En del av dette er å bevare barnas 100 språk, altså måtene små barn utrykker seg på. Det blir veldig relevant i forhold til kreativ utfoldelse.

Jeg gir deg ingen tittler fordi det er vanskelig å finne disse bøkene på vanlige bibilioteker. Jeg tror du vil finne tilstrekkelig på nett, og at du vil måtte vente på at biblioteket bestiller bøker for deg. Regiio Emilia er absolutt viktigst her, og om du skal velge ville jeg gått for det.

Skrevet

Les litt om montessori pedagogikk også. Selv om det ikke er en montessori barnehage er det veldig mye bra og kreativt å lære herfra

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...