mamsn t snuska Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 HVor mange år har dere mellom de, og hva er deres erfaringer? vi har to med 2 års mellomrom,nå er de 2 og 4 vi har lyst på flere, men er usikker på aldersforskjell. Ønsker ikke å få så tett denne gang, pga svært travelt og at jeg må få jobbet litt først. er i en jobb nå der jeg er på tur å overta en bedrift, så det er mye å sette seg inn i den forbindelse. i utg.punktet hadde vi tenkt 3-4 år mellom 2og 3, men nå ser det ut som vi er nødt til å vente enda et år slik at det blir 4-5 år mellom... plager meg egentli litt da jeg er redd det skal bli for stort sprik mellom de....men kan jo hende det er det lureste? derfor spør jeg her...: kan noen dele erfaringer med meg??? ps er 29, så har jo god tid sånnsett.... hvordan får dere flere innlegg i ulike forum?
Gjest Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Hehe...vr ikke så planlagt her, men ble 7år mellom nr 1 og 2, nr 3 var høyst planlagt, ble 1 1/2år mellom nr 2 og 3. Alt har både sine fordeler og ulemper. Er også 29år, om vi får et barn til eller fler vet vi ikke, har mange år på oss enda føler vi. Stol på magefølelsen. :-)
yasmina Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 3 barn, 15 mnd mellom nr 1 og nr 2 , 2aar mellom 2 og 3. Er ganske travelt, men veldig fint ogsaa.
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Jeg har ei på 5,5år og en på 1,5år. Alltså 4år mellom dem. Så skal vi etter vært ha en til og det skal ikke være mer enn 4år mellom den og siste mann heller. Helt perfekte alder i mine øyne er 3-4år :-)
Chanelle med ♀♂♂♂ Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Har fire unger. Har nesten fire år mellom nr.1 og 2., og 2 og 3. Så to år mellom de to yngste. Synes overgangen fra tre til fire unger var nærmest umerkbar, jeg da.. klart det er litt travlere med "bare" to år imellom, når de er fire år, er de myye mer selvstendige. Er glad for at vi har fire unger, kunne godt tenkt meg et lite punktum også, jeg;0) De som har fire års aldersforskjell er svært knyttet til hverandre, og leker og omgås mye. De har et godt forhold-selv om det er noen år imellom:0)
Bring_it_on!!:)) Skrevet 29. november 2008 #8 Skrevet 29. november 2008 Ruger på nr 2 nå.. Mini vil være 3.5 år når jeg føder.. Jeg tror og håper at det er en fin aldersforskjell.. =)
Tusse Skrevet 29. november 2008 #9 Skrevet 29. november 2008 Jeg har 2 1/2 år mellom nr 1 og 2, og mellom nr 2 og 3 er det nesten 5 år. Jeg synes jeg har mye mer tid til den minste nå enn det jeg hadde med nr 2. For oss har det vært en perfekt aldersforskjell. De store er ikke sjalu og hjelper gjerne til med minstemann.
Stratos med 3 barn Skrevet 29. november 2008 #10 Skrevet 29. november 2008 Hvis jeg får det slik jeg vil ønsker vi oss fire barn Vi har 2 i dag med 14,5 mnd imellom. Håper det vil bli 2,5 år mellom 2 og 3, også at nr 4 kommer tett på nr 3 igjen som de to første. Har nesten med meg mannen på nr 3 og enda noen mnd på meg før jeg evt bør bli gravid, så så langt går det etter min plan
rudolfine Skrevet 29. november 2008 #11 Skrevet 29. november 2008 Har 3 barn. Det er 27 måneder mellom eldste storebror og mellombror. Så er det 54 måneder mellom mellombror og lillesøster. For oss helt perfekt aldersforskjell. Lillesøster har to storebrødre som er helt fantastiske med ho, som ho kan strekke seg etter, og som leker og tar ansvar for ho. De to eldste har også godt selskap i hverandre.
Honningmelon Skrevet 29. november 2008 #12 Skrevet 29. november 2008 Det er 2 år og 10 mnd mellom mine to, og har lyst på en til etter hvert. Men, da blir det nok 4-5 år mellom mellomste og minste.
partyoffive Skrevet 29. november 2008 #13 Skrevet 29. november 2008 Hei - vi har 3. 2 tette m 19 mnd mellom, også 3 1/2 år mellom 2 og 3. Det er fremdeles VELDIG slitsomt! Ville nok ventet litt til faktisk hvos vi skulle gjort det igjen. Så for og svare på spm ditt; så ville jeg absolutt ventet litt til of fått livet litt mer på skinner for dere har nr 3. 4-5 år er allikevel ikke så stort sprik. Det merkes veldig godt de forste barndoms årene, men tenk på at disse soskenene skal ha hverandre resten av livet og så fort de blir litt eldre så er 4-5 år INGENTING! Merker selv at småsosknene til barndomsvenniner f.eks. som var sååå mye mindre enn oss når vi var barn, nå sitter side om side med oss på venninne treff/vinkvelder og det er jo ingen forskjell i det hele tatt!
mamsn t snuska Skrevet 30. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 30. november 2008 Hei- Utrolig kjekt å høre hvordan dere tenker om dette, intresant at du også synes kanskje 3,5 år mellom kan være i tetteste laget? for det er akkurat det jeg også tenker...ser bare feks på imorges, når jeg skal stå opp med ungene, å man er jo så trøtt, å bare tanken på flere barn da er jo utelukket. er nok et tegn på at det ikke passer riktig enda.hehe en fordel for oss med å vente 4-5 år før vi får nr 3, er at det året begynner eldste på skolen. og da kan jeg være hjemme hele tiden. andre som har fått ny bebi når en av barna begynner på skolen? god adventstid til dere alle!! flere innspill mottas gjerne!!! )
sannamin* Skrevet 30. november 2008 #15 Skrevet 30. november 2008 Jeg er 32 , han er 41. Vi har en datter på 1år. Tanken på fler har vi men jeg ser for meg at hun er ca 3 år når jeg evt da føder en ny baby. Jeg synes det virker ganske slitsomt med to tette, men samtidig så kan vi ikke vente for lenge heller. Men så skal vi kun 2 barn. det er vi enige om.
Gjest Skrevet 30. november 2008 #16 Skrevet 30. november 2008 Vi har 23 mnd mellom nr 1 og nr 2, og 2 år og 9 md mellom nr 2 og nr 3. Dersom jeg ikke mister nå, så blir det vel ca 2 år og 2 mnd mellom nr 3 og nr 4 (ikke planlagt da!). Synes at ca 2 år er mer ideelt enn nesten 3 år i hvertfall, mens at 4,5 år (mellom nr 1 og 3) går veldig greit igjen.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 30. november 2008 #17 Skrevet 30. november 2008 Mine tuller er 1 år og 2.5 år. Skulle gjerne hatt enda en i går =0)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå