smeltpåtjukka Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Heisann! Jeg har alltid vært avhengig å spise mat hver 3-4 t, men etter jeg ble gravid, så har jeg nærmest mistet matlysten? Jeg tror det kan være en sammenheng med at jeg er så oppblåst og blir derfor fort mett?! Flere som har det slik? Maten smaker ikke like godt lenger heller. Merkelig dette her for en som er VELDIG glad i mat Likevel passer jeg på å spise lite og ofte, det er jo tross alt folk i magen min Men er ikke noe kos altså, for smaker som sagt ikke så godt lenger. Hilsen det førstegangsgravide matvraket som er ny bruker her inne
meg & to små vampyrer Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Maten smaker annerledes hvertfall:( Nå har jeg hatt omgangssyken siden tirsdag da, det har nok noe med saken å gjøre. Er 5+1. Håper mageproblemene og kvalmen hører sykdommen til og drar med den.
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 hei! Jeg er 4+5 i dag, og eier ikke matlyst:( Spesielt frokost og kveldsmaten sliter jeg med å få ned, samt at maten ikke smaker så godt lengre... Vil ha matlysten min tilbake, ja!
Mamma´n til lillemor Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Helt enig. Blir fortere mett enn ellers, og jeg spiser vanligvis mye mat. Jeg jobber med trening og er avhengig av å spise en del, og veldig jevnlig, men jeg har dårligere matlyst nå. Jeg synes spesielt det er vanskelig med frokost for tida. Håper dette er verst i første trimester, for jeg ser for meg noen slitsomme mnd hvis jeg skal fortsette sånn. Det blir mye karbo-mat, suppe og salat, for det er lett å spise. Men jeg blir fort sultetn igjen, har bare ikke så lyst på mat....... Nedtur.
Blidogfornøyd:) Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Hei.. Ikke lenge siden jeg var der. Var nesten litt skummelt, for når jeg var på jobben glemte jeg helt å spise, for jeg hadde ikke lyst på mat og var ikke sulten. Men det har gått over. Jeg er nå 8+1, og sliter med den berømte kvalmen. Så nå er jeg sulten hele tiden, men orker egenltig ikke tanken på mat:( Blir en ond sirkel det der. Men en ting er veldig positivt. Og det er at jeg er så sunn som aldri før.. Spiser masse frukt og sunne ting. Orker ikke tanken på noe søtt.. Hehe. Men det kommer vel tidsnok tilbake.. Lykke til alle sammen:)
smeltpåtjukka Skrevet 29. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 29. november 2008 Jeg skal stemme for at matlysten øker på oss alle Godt å høre at det ikke bare er jeg som har det sånn da. Hører jo så mye om økt matlyst og slikt. Men kan sikkert endre seg etterhvert.
smeltpåtjukka Skrevet 29. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2008 Takk blidogfornøyd, du gir meg håp, hahaha
mitt <3 rom, vi blir 4<3 Skrevet 29. november 2008 #8 Skrevet 29. november 2008 Jeg har lyst på alt jeg!! men når æ får det klarer jeg ikke å få i meg noe!! tar bare noen biter så er jeg ferdi liksom!!:. er rart det der.. småkvalm er jeg også!!. er 5+4 idag..
meg & to små vampyrer Skrevet 29. november 2008 #9 Skrevet 29. november 2008 Jeg har spist middag og det smakte godt:) juhu!
smeltpåtjukka Skrevet 30. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 30. november 2008 Jippi!!! Endelig kan du kose deg med maten igjen Det var godt å høre at omganssyken er over og! Jeg merker forresten stigende matlyst??? Juhu, håp for meg og. Ender vel opp feit og fin til slutt, hi hi.
smeltpåtjukka Skrevet 30. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 30. november 2008 Ja sånn er jeg innimellom også! Hmmm, vi får bare krysse fingrene for at det kommer et skikkelig bra måltid snart Ps. byttet nick forresten fra znsation til den under
Knask! Skrevet 30. november 2008 #12 Skrevet 30. november 2008 Dette med matlysten er ikke lett! Har slitt med den i en tre ukers tid nå, og jeg spiser kun fordi jeg må -kvalmen gjør sitt til at ingenting frister, men vet at det blir enda verre dersom jeg er sulten. I tillegg blir det endel spying og da må jeg spise IGJEN etterpå..mat er bare slitsomt nå. Absolutt ingenting smaker, dette er fryktelig kjipt!! Klage klage.. Håper det kommer seg snart for oss alle!
smeltpåtjukka Skrevet 30. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 30. november 2008 Huff her klager jeg på at jeg ikke har matlyst men har ikke spydd en eneste gang. Jeg føler med deg Hold ut!!! Maten kommer til å bli bra igjen og bli inni magen
Knask! Skrevet 30. november 2008 #14 Skrevet 30. november 2008 Jeg syns det var ille i starten når det bare var matlysten også jeg, så litt klaging må være lov for oss alle:) Vi får bare tenke som du sier at det blir bra igjen, og at det til slutt er verdt alle plager!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå