LineBA Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Hei jenter, må bare dele dette med dere! Legen min skrev ut en resept på allergimedisinen Nasonex til meg for å roe ned slimhinner og rennende/pottetett nese, og jeg har fått et helt nytt liv! Bruker vanligvis Nasonex hele vår-halvåret mot pollenallergi, men ante ikke at den kunne ha en så god virkning på en gravid nese også!! Blør ikke lenger neseblod pga vanlig eller saltvannsspray, og sover om natta. Av og til finnes det enkle løsninger - heldigvis!! ikke sikkert dette er like ok for alle, men kanskje det kan hjelpe noen av dere andre også?
Liljekonvall<3 Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 tusen takk!! Dette må jeg prøve! Kan vel være en ide å droppe den vanlige nesesprayen snart.. har jo brukt den hver dag i 5 måneder..
PennyLane78 Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Et kjapt søk i felleskatalogen viste at Nasonex er et kortisonlignende preparat. Jeg trodde kanskje en burde unngå kortison i graviditeten? Selv går jeg rundt med pottetett nese døgner rundt, skikkelig irriterende, men tenkte kanskje at saltvannsoppløsning ville være 'safe'?
LineBA Skrevet 30. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 30. november 2008 Klarer du deg med saltvannsoppløsning er det selvfølgelig flott! Men ellers anbefaler jeg å lytte til legen, som faktisk er kvalifisert til å ta avveininger basert på både erfaring og nyere forskning (katalogen blir oppdatert bare en gang i året). Felleskatalogen er ingen oppskrift, men et veiledende medium. Og brukes best av de innvidde:-) Jeg stoler hvertfall på legen min - og i de tilfellene jeg ev er usikker er det jo greit å høre med andre leger, også ta en avveining selv. Er så heldig å ha et knippe i familien. Lykke til!
Yarn Skrevet 30. november 2008 #5 Skrevet 30. november 2008 Saltvannsløsning er "safe" iallfall i forhold til gravidteten, men har faktisk hørt om tilfeller hvor man har brukt det for lenge og fått skikkelige problemer, så alt med måte:) Ellers finnes det jo i dag en saltvann med ekstra salt vann som skal få slimhinnene til å trekke seg sammen, slik at tette neser kan få et nytt liv. Jeg vet ikke om det fungerer, men jeg har iallfall en på lur.
reserbolla - mamma til 2 Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 zymelin nesespray kan brukes ved graviditet
lykkeligV Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 et bra tips: Rhinolaya forte - saltvann mot tett nese =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå