Uten fantasi Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Jeg er vel drøyt 8 uker, og begynner så smått å få opp håpet for at dette skal gå bra (selv om jeg innimellom fortsatt bekymrer meg for å miste).Innimellom så leser man jo om de som har mistet både i uke 9, 10, 11 og 12... Så jeg vet ikke.. Inntrykket mitt er vel kanskje at de fleste som mister gjør det i uke 5 og 6, men at noen er uheldige og mister senere også. Hva tror dere? Noen erfaringer? Har ikke hørt hjertet eller vært på ul enda, så jeg føler meg absolutt ikke trygg før jeg evt får bekreftet lit...men for hver dag som går og man ikke blør så øker vel sjansen litt for at alt utvikler seg normalt vil jeg tro...
Stine? Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Hei:) Skal på tidlig UL når jeg er 8+6. Tror ikke jeg slapper skikkelig av før jeg ser et hjerte som banker:)
Silje med marsgull i magen<3 Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Hei:) Skal på tidlig UL når jeg er 7+0 eller 7+1, klarer nok ikke å slappe av før alt evt er bra etter det. Var på sykehuset å målte HCG nivået mitt forrige uke, da var det veldig lavt, så tror jeg skal be fastlegen min måle det igjen denne uken, for å være på den sikkre siden..
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Er i min 13 uke og slapper ikke av enda...
Mamma´n til lillemor Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Jeg er også vel 8 uker på vei og begynte plutselig å bekymre meg i natt. Pleier å måtte stå opp og tisse med en gang jeg våkner om natta, men i dag ventet jeg til tredje gang jeg våknet. Lurte litt på om symptomene begynte å avta, men prøver å slappe av. Skal til legen neste uke og håper han finner normale verdier på prøvene mine. Er litt skeptisk til tidlig UL, jeg. Hører mange tar det, men har hørt at det ikke er bra for fosteret å ta innvendig UL.
maria79ro Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 hei, jeg hat mistet i mars, og da var jeg 16+14 iflg meg og fastlegen , som ikke syntes at det vat nødvendig med tidlig UL. Fikk vite på sykehuset at fosteret stoppet å utvikle seg i uke 12, så det var smertefult å tenke at jeg gikk en måned med troa at jeg var gravid... nå er jeg 6+4, noe usikkert, jeg var på UL igår og både ass.legen og overlegen på KK, ikke kunne si i hvilken uke jeg er....de sa bare at det er alt for tidlig skal tilbake til UL om en uke, håper at det går bra mitt råd er å masse om å få UL og å ikke vente helt til 16-18 uke, selv om fastlegen ikke alltid blir glad....det er vår rett, så dritt i hva fastlegen sier
Uten fantasi Skrevet 29. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 29. november 2008 Huff, så leit at du mistet når du hadde kommet så langt. Man vet jo at dette kan skje, man er vel aldri 100 % sikker på noen ting, men det er likevel urettferdig at noen må oppleve det. Håper alt går bra denne gangen! Ut i fra svarene over her fikk jeg ikke inntrykk av at noen av dere slapper av så veldig i det hele tatt? Det er vanskelig å være tålmodig når man hele tiden går å lurer på om alt er som det skal osv. Det jeg lurte på var om flere har samme oppfatning som meg, at det kanskje er _mest_ vanlig å miste tidlig, men at et fåtall mister senere? Og at man utifra det kanskje kan føle seg litt tryggere jo nærmere man kommer de magiske 12 ukene? Eller er det hipp som happ om man mister i uke 5 eller 12 liksom? Like stor risiko hele veien? Noen som vet?
MammatilMarcusoglillespiren<3 Skrevet 29. november 2008 #8 Skrevet 29. november 2008 Sa er ikke risiko hele veien men en Ma kan man oppleve hele veien...at fosteret dør inni magen.Men sjangsene for dette er 5 % etter uke 12..altså...95% sjangse for at d går bra etter uke 12 .
Uten fantasi Skrevet 29. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2008 Syns 5 % er ganske mye jeg... Hvor finner man slik statistikk?
dinadina Skrevet 29. november 2008 #10 Skrevet 29. november 2008 Et svangerskap er gjerne en litt urolig reise fra begynnelse til slutt. Dette er min tredje graviditet, og de andre to gangene har jeg kjent roen har senket seg litt etter ultralyden i uke 17/18. Pga komplikasjoner har jeg hatt tidlig UL i begge svangerskapene, men det er først på den ordinære UL - når jeg har sett fingre og tær - at jeg virkelig har senket skuldrene. Og etter hvert som babyen selv gir daglige tegn, så blir det jo en form for kommunikasjon mellom innsiden og utsiden.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå