Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Måtte bare le da jeg så hva showet skulle handle om,- en del sjokkerende "fakta" ville komme...Som om det var et "sjokk" at amerikanske leger/jordmødre ville anbefale sykehus fremfor hjemmefødsler... Om en av legene på programmet hadde så mye gitt et pip som bikket i favør av hjemmefødsler og en dame hadde mistet barnet i hjemmefødsle OG husket å ha sett dette programmet, så ville den legen blitt saksøkt for alt han/hun noesinne hadde, har og kom til å tjene og eie.... Det amerikanske samfunn er blitt en parodi på hva det en gang var ment å skulle stå for, og individets valgfrihet og mulighet til å gjøre som man vil for å nå sine mål er blitt omgjort til fordumming av individet og manglende tro på menneskelig dømmekraft og evnt til å tenke selvstendig...Skal ikke være nødvendig å ha en advarsel utenpå skrujern-pakning om at "bør ikke stikkes inn i penis".... Det er Amerika i et nøtteskall..... Hadde ikke denne advarsel stått, og en tulling hadde stukket jernet der, så hadde han blitt en velstående mann....Sykt, sykt sykt....Skal ikke enkeltmennesket ha ansvar for egne valg lenger? Har begrepet "sunn fornuft" forsvunnet fra det Amerikanske rettssystem?? Skled litt bort fra hjemmefødsler her nå, men at folk skal kunne få ta egne valg uten å enten kunne saksøke GUD og hvermannsen ELLER bli stemplet som uansvarlig og egnet til å bli sperret inn på lukket avdeling på livsstid,- det synes jeg skulle vært mulig i et "frihetens land" som Amerika liksom skal være...... Når skal den normale og gjennomsnittlige amerikaner reise seg opp og si fra at nok er nok? At de vil bli sett på som tenkende fornuftige individer som ikke vill bli ledd av av resten av verden fordi at en pupp er krise å vise på tv, mens 8åringer gjerne kan eie egne våper og daglig se på tv at folk slakter og parterer hverandre for moro skyld....... eller ER det virkelig så dårlig stilt der borte at de er blitt en gjeng vandrende zombier alle sammen? DET nekter jeg å tro, for de amerikanere JEG har vært i kontakt med har vært meget oppegående, reflekterte og inteligente, snille og omtenksomme folk...... Huff, måtte få ut litt frustrasjon her nå.....er vel i bunn og grunn redd for at det er et slik samfunn mange faktisk higer etter her til lands også.....
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Har ikke sett "Legene" på kanal fem, men jeg er helt enig i dine tanker rundt USA. De har blitt så redde for søskmål som kan ruinere hele deres karriere, at det har blitt et ganske merkelig samfunn. Og som du fikk sagt så bra, en parodi på det frie landet som det så stolt kalte seg en gang.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Er enig i deg med omtrent alt når det gjelder USA, men akkurat når det gjelder fødsler er jeg enig med dem. Hvis du har hjerneskadede i familien på grunn av fødsel så vet du at det tar kun tre minutt å blir hjerneskadet. Den sjangsen tar ikke jeg.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 HI her Er jo enig i at hjemmefødsler alltid vil være forbundet med litt større risiko enn på sykehuset...Men har man født før (DET synes jeg er viktig, slik at man kjenner smertene igjen og fødselesn faser og vet at man fysisk er "stor nok" til å få ut ungen) og alt ser ut til å være i den skjønneste orden, man bor i nærheten av mulighet for ambulanse/sykehus...så skulle vel alt være i orden....Og man får jo med utdannet JM, men i amerika er det vel litt sånn at man ikke får kvalifiserte JM til å stille opp på hjemmefødsler igjen å grunn av fare for søksmål...... Synes vel egetlig at helsepersonelle BØR være forsiktig med å reklamere for hjemmefødsler, men det er jo noe positivt med det også, og de sidene bør jo også komme frem...I det programmet var det et par som snakket i 2 minutter om sin fantastiske hjemmefødsel, resten var vel advarsler om å "prøve det igjen"...... Og alle ved sine fulle fem vet jo at det medisinske støtteapparatet ikke vil være like bra ved en hjemmefødsel, men kanksje sykehusredsel er større enn frykten for at noe galt kan skje? Og kvinner som er villig til å ta den "risikoen" bør få velge selv, men selvsagt "miste rett" til å saksøke om noe skulle gå galt FORDI det var hjemmefødsel....
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Godt skrevet 11.15. Jeg er tråden over der og egentlig enig med deg. Folk må få gjøre hva de vil. Høres ut som du har reflektert over det. Da synes jeg det er helt greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå