Gjest Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Har jo hørt at en skal vaske babyen sine klær før de blir brukt, men vasker dere hjemmestrikka klær også før bruk?
elikatt -mamma til 4- Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Jeg gjør ikke det, men det er fordi strikka klær ikke skal være rett på huden. Men er det en røykende bestemor som har strikka det ville jeg vasket det! :-)
2SønnerSmå Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Ja,her blir alt vasket =) Ikke minst fordi mormoren røyker og det gjør bestefaren også. Ellers blir alt vasket fordi du vet aldri hvor ting har vært,hvor mange som har plukket på det,knepet på garn nøstene osv... Ville heller aldri tillatt at alle de kjemikaliene de faktisk bruker i kles produksjon (og garn produksjon for den saks skyld) kom borti min baby,spiller ingen rolle om det skal rett på huden eller ikke.
Avokado Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Jepp alt blir vasket her i huset også strikke tøy.
Gjest Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Hvordan vasker en egentlig sånne klær da? Og hva med kosebamser, vaskes de også? I så fall, hvordan? Dette er ikke lett for ei amatørhusmor.
Gjest Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 jeg vasket det fra svigermor. men det var fordi det var skikkelig kjempeparfymert. tror hun har sprayet seg med godlukt mens hun har strikket:-)) Det var ihvertfall en overdøvende parfymelukt. Jeg vil jo kjenne babylukt, og ikke bestemorparfyme:-)
Lillemus&mamma'n Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Jeg vasker som regel strikkeklærne før jeg sender dem ut av hjemmet, jeg. Selv om de verken lukter røyk eller parfyme når jeg har strikket dem. Men jeg har jo sittet og klint med dem en ukes tid, kanskje svettet litt i hendene, fått litt te/brus på dem... Dessuten er jo ikke garnet vasket før jeg begynner å strikke. Så med mindre det er tre timer til overlevering når jeg er ferdig med å strikke et plagg, så kjører jeg det en runde i maskinen med sonett ullvask- det lukter lite, og klærne blir sååå myke av det : )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå