Gå til innhold

Noen som har både jente og gutt her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to gutter fra før, og venter en jente denne gangen.

Tenker på at det blir litt skummelt:P Er så vandt med gutter...

Dere som har erfaring, er det noe særlig forskjell??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når de er babyer er det ikke noe forskjell, de har jo de samme behovene uansett. Men når de blir litt eldre, er det forskjell. Mine unger har alltid hatt både typiske jenteleker og gutteleker tilgjengelige, men velger ofte leker utfra kjønn, jenter begynner tidlig å stelle med dukker, og gutter velger tidlig leker med hjul! Å gjerne dukkevogna da, den har jo hjul! :-)

Gled deg, du har noe å se fram til, jeg har ei jente og to gutter, og nå venter jeg jente nr. 2.

Skrevet

ååå så koslig elikatt-venter-nr4 ! Ja, gleder meg veldig. har alltid hatt lyst på begge kjønn.:) og må si jeg har handla noen kjoler allerede.. Er så rart.. jeg har aldri likt rosa klær og har synes sukkersøterosajenter har vært lite søtt .. synes det er kosligere med gamle røde jentkjoler.. og retro klær.. men, med en jente i magen har jeg begynnt å like rosa.. er rart! Har fått rosa hormoner i kroppen tror jeg.:P

Ang gutta. Eldste min på 3,5 er så søt.. han liker solnedganger, babyer, dyr og dyreunger.. biler og sånt er skummelt og han er veldig omtenksom osv.. Om vi kommer ut en morgen og det er fint vær og sol kan han si.. "Mamma, for en nyyydelig dag det er i dag!!" "Se det er sol!"

"Mamma se på solnedgangen! Den er orange! Masse fine farger"

Vi er sikre på at enten så blir han kunstner, eller så er han homofil, eller begge deler:P hehe.. han er så søt. Sier, mamma jeg elsker deg.. Jeg er sååå glad i alle jeg mamma.. deg og pappa,og alfen og mommo og nanna og moffa og så videre, ramser opp alle i familien og så damene i bhg og så vennene:P glemmer ingen.. søtnosen:P

Mini på 1,5 er heeeelt annerledes.. Han hopper fra taket om han får lov.. eeeelsker biler, fly og alt med hjul..Kommer det en i rullestol er han helt i 100:P og alt med hjul skal kræsje:P Han er veldig kosete han og.. men mye mere "gutt"

Lurer på hvordan jenta blir:P

Skrevet

Så morsomt! Jeg har og en gutt på 3,5, han er en typisk gutt, full fart hele dagen, biler, tog etc. Og så har han denne myke siden også, han sier til babyer, "åååå så søøøt" med mild stemme, og liknende! Artig! Jenta mi, (hun er 16 år nå) var veldig jentete når hun var liten, elsket å pynte seg, lekte mye med dukker i typiske rolleleker. Hun kunne sitte i ro lenge og pusle med sitt, tegne, perler o.l. Men jeg har en niese som er typisk guttejente, en gang hun var rundt 5 år fikk hun en barbiedukke i gave hos noen som ikke kjente henne, hun ble kjempesint og begynte å gråte av skuffelse! Hun hatet rosa og dukker. :-)

Så det er ikke mulig å forutsi hvordan de blir, interesser og sånt. Jeg synes det er viktig og gi de valgmulighetene, og godta deres valg, om de så er homofile eller kunstnere, eller advokater for den saks skyld! :-) Det verste jeg vet er unger som blir presset til å velge en vei i livet fordi det er det foreldrene forventer!

Jeg har kjøpt vogn med rosa detaljer, tidligere har jeg alltid vært så fornuftig, og valgt nøytrale farger til vogna. Men til denne siste har jeg også blitt bitt av rosa-basillen! :-)

Skrevet

Ja, her er vi åpne for det meste:) Samma for meg om gutten min er homofil altså.. Det er ikke verdens undergang i norge anno 2008:) (tenker i forhold til mobbing osv.) Bare han er lykkelig med seg selv, og det er det rom for her, uansett hva han liker :)

Ja, er ikke rosa vogn på oss da.. så bitt av basillen er jeg ikke, men "ny" vogn blir det. Har fått tak i en Brun Briovogn fra 70tallet!! :) gleeeeder meg :)

Skrevet

til å begynne med er det vel bare en ting å huske på og det er å ikke vaske den gale veien på jenter. altså altid vaske bakover mot rompa, ved stell. men ellers er det heller liten forskjell egentlig bare det du gjør det til.

forskjellene utvikler seg når de blir større. slik som jenta mi som altid må diskutere alt. mens lillemann gjerne er litt mer opptatt av og boltre seg fysisk.

klær er hva du gjør det til,slik er det med leker også. gutter er gjærne litt mer røffe enn jentene men det er ikke nødvedigvis slik. jenta de kommer til å bli herdet med to brødre og kan fort bli like tøff men også en rolig jente så en vet aldrig.

gled deg det er kos å ha begge kjønn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...