Gå til innhold

Lege eller jordmor?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvem gikk du til da du gikk på svangerskapskontroll? Og vil du gjøre det likt i et evt neste svangerskap?

 

Jeg gikk til lege og jordmor annen hver gang, men følte vell at legen kun tok seg av det medisinske også var det ut av døra - men hos jordmora mi kunne jeg virkelig sitte å snakke om alt jeg lurte på. Hun tok seg virkelig tid til meg følte jeg.

 

Sendt med en link ang dette her som jeg fant på vg,no - hadde vært kjekt om det kanskje kunne blitt en diskusjon ut av det. Jeg som person syns at et allmennpraktiserende fastlege, er en lege som kan litt om alle sykdommer. En jordmor er jo spesialist innen svangerskap, fødsel tiden etterpå.

 

Men er jo også enig i det hun legen sier, om at det er viktig å få en god relasjon til legen sin.

 

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=554900

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gått annenhver gang i alle tre sv.skap. Syns egentlig det har vært greit, men er enig at jordmora tar seg mer tid. Noen neste gang blir det ikke her, men hadde nok gjort likt hvis så ble tilfelle : )

 

Skrevet

Gikk annenhver gang fordi jeg trodde det "var sånn". Fikk ny fastlege på slutten av sv.skapet som er FANTASTISK så ved evt nytt sv.skap går jeg kun til lege. Synes ikke jeg fikk noe særlig ut av samtalene med jordmor, enda jeg var førstegangsfødende....

Skrevet

Har kun gått til Lege i begynnelsen av svangerskapene fordi jeg hovnet opp i halsen og hadde vanskeligheter med å fungere uten medisin.

Ellers har jeg kun gått til jordmor. I siste svangerskap var jeg vel kun 1 gang til lege i begynnelsen, og dette for å få han til å skrive ut astma medisin til meg da jeg visste hva jeg trengte i motsetning til første svangerskap.

Har vært veldig fornøyd med å bare gå til jordmor, og ville gjort det igjen.

Skrevet

Første og andre gang gikk jeg til lege annenhver gang. Men første gang da alt var nytt og usikkert hadde jeg ikke noe hjelp av jordmora mi. Hun gjorde bare alt masse verre. Og snakket ikke om ting jeg ønsket å ta opp. De feide hun bare under teppe med en liten latter. Jordmora mi i andre svangerskapet var jeg veldig fornøyd med. Men hun hadde selvfølgelig sluttet da jeg nå skulle ha tredjemann. Så da var det tilbake til den gamle igjen. Og da gikk jeg til henne to ganger. Første gang når jeg ikke visste det var henne og andre gang når legen hadde ferie. Ellers gikk jeg bare til legen min. Legen min tar seg veldig god tid, og er rask til å henvise videre hvis det er noe han er usikker på, eller som han ikke kan nok om pga at han er allmenn lege. Så jeg er helt trygg hos han. Han kjenner meg også veldig godt, har hatt han i mange år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...