<3 Sander og Marco <3 Skrevet 29. november 2008 #1 Skrevet 29. november 2008 Han kasta opp masse i går kveld, tok da å dusja han, tok på reine klær, slang det som var "oppkastert" i vaskemaskina og redde opp reisesenga hans og la han der. Bytta ut alle smokkene... Så kasta han opp bittelitt i 5 tia, og nå brekker han seg innimellom... Tipper det er tomt nå, stakkars.... Jeg vaska tøyet på 60 grader, det dreper vel bakteriene det? Lurer på hva jeg bør gi videre av mat... Foreløpig har han bare fått vann. Kan han drikke Biola? Tenkte det kanskje er godt for magen...? Føler meg helt grønn, mini har aldri kasta opp før...
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 Hvor gammel er han ? 60 grader er greit Salt kjeks og mye å drikke. Helst vann, men gjerne saft hvis han drikker mer av det. Det viktigste er at han drikker. Litt biola kanskje, men mange sier at en kaster lettere opp melk enn andre ting.. ?
<3 Sander og Marco <3 Skrevet 29. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2008 Mini er 16 måneder. Jeg har snakket med legevakta, og de gav meg noen tips! Drikke; vann, saft, ingerfærøl, vørterøl og 50/50 eplejuice og bonaqua. Alt må seff ristes fritt for kulsyre da... Ingerfærøl og vørterøl fordi det kan virke kvalmestillende. "Mat"; Salt kjeks, vanlig kjeks, salt potetgull(!) og loff. Salt mat er fordi saltet binder vannet i magen. Jeg fikk også klarsignal til å gi Idoform i drikka hans, det ville ikke gjøre han frisk, men kunne være med på å korte ned sykdomsperioden. Idoform er bare en masse melkesyrebakterier i kapsel. Åpne kapselen og hell pulveret i drikka, en kapsel morgen og kveld. Ellers må man være oppmerksom på dehydrering på de små, siden de har mye mindre mager enn oss voksne. Unormal slapphet og innsunkne øyne var de tingene jeg fikk beskjed om å se etter. Jah, da har jeg delt de tipsene jeg fikk vaffal!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå