Gå til innhold

Snakker du til frekke voksne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det er en del som syns det er ok å irettesette nebbete unger - er det greit å gjøre det mot voksne også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det! Og jeg lar dem IKKE gå før de har bedt om unnskyldning. De må jo lære av sosiale sanksjoner, dermed er det min plikt å oppdra dem.

Skrevet

Jeg snakker til frekke voksne som sniker i køen i butikker. Utrolig mange som prøver seg. Det de tydeligvis ikke forstår, er at hadde de bare SPURT om å få gå før meg i køen, hadde jeg sagt ja.

Skrevet

Jeg sier ifra dersom det er nødvendig.

Jeg er tross alt ikke en selvutslettende dott, men et voksent individ som tar ansvar for meg selv.

Det er så tåpelig med voksne som syter, gnåler og sladerer til andre i ettertid, men som ikke tør ta affære når urett blir dem begått. De får ikke nødvendigvis min sympati dersom de ikke klarer å ta ansvar for seg selv og si ifra.

Å si ifra på en ryddig, ordentlig, men høflig måte burde være det minste problem. Det hører til det å vøre voksen, så det må man tåle.

Skrevet

Og da sier det seg selv at det er greit at andre snakker til meg og dersom jeg har begått en bommert.

Men tonen er viktig. Vi bør alle si ifra på en høflig måte hvis vi skal forvente resepekt.

Gjest Rabarbra Millicent
Skrevet

Absolutt, nebbete voksne er ikke bedre. Er vel ikke mange jeg ikke vil snakka til.

Skrevet

Jeg er av den typen som sier i fra, noe samboern min av og til synes er litt ubehagelig men pytt,- når jeg har rett og voksne ikke klarer og vise respekt for menneskene rundt seg,- da sier jeg i fra. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...