Gå til innhold

hjertebank ved graviditet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har de siste ukene hatt slik hjertebank,det slår fortere og kjennes ut som det hopper over et slag. Veldig ubehagelig og litt skummelt og i grunn.

Skal til lege tirsdag for andre grunner og har tenke å høre da,men så slo det meg at jeg har lest en plass at dette kan relateres til graviditet?

Vi er prøvere på første måneden så hadde jo ikke gjort no såklart:)

noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

i mitt siste svangerskap hadde jeg så hjertebank at jeg kunne se hjertet slå gjennom brystkassa og klærne. Legen sjekka pulsen og den var litt høy, men det ble aldri noen ordentlig sjekk, for puls lå kun på litt over 100 og blodtrykket var perfekt. men det rare var at i uke 30 forsvant det, helt sporløst. enste forklaringen jeg kan komme på er det økte blodvolumet ved graviditet eller det hormonelle. for mitt vedkommende starta hjerte banken etter et par uker gravid og da var jeg temmelig slank, så jeg kan ikke skylde på at hjertet hadde en tung jobb. men sjekk det, dersom det blir like ekstramt som jeg hadde det. det kan umulig være helt sunt. kan være jernmangel, det var det ikke hos meg, hadde gode verdier hele veien.

Skrevet

Det kan ha med lavt jerninnhold å gjøre. Be legen din sjekke dine jernverdier.

Jeg hadde det slik og det har blitt mye bedre etter at jeg begynte på jerntilskudd. Jeg har også hatt lav sukkertoleranse og har kuttet sukker. Jeg vet ikke om det har en sammenheng, men jeg har blitt mye bedre etter det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...