Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Gjelder en gammel venn av mannen min, som jeg ikke kjenner. Har møtt han èn gang på en fest. Ikke pratet med ham engang. Anyways, for en stund siden la han med til på facebook. Og så når jeg ble gravid fikk jeg en meldig fra ham med gratulerer med barn i magen osv. Svarte takk. Han svarte tilbake med type hverdagslige spøsrmål, hvordan det gikk med oss, hva vi drev med osv. Typisk small talk. Tenkte at det er da hyggelig å bli kjent med venner av mannen, så svarte da på meldignene. Men så plutselig litt ut av det blå så endret karakteren på meldingene seg. begynte med at han kommenterte et bilde jeg hadde lagt ut av magen. Han hadde alltid syns det var så sexy med gravide jenter, og min mage var noe av det deiligste han hadde sett. Mannen min var da heldig osv. jeg svarte at "Å, syns du det. Takk skal du ha" Så ble det meldinger om jeg ikke kunne legge ut flere bilder. At han tente noe sinnsykt på slike bilder. At han drømte om meg om natten osv. Jeg syns det ble litt ubehagelig. Så jeg svarte i enstavlesesord "har du ikke flere sånne deilige gravid-bilder?" "nei", og tilslutt lot jeg bare la være å svare. Men han gir seg ikke. jeg får ca. 3 meldinger om dagen, og har gjort det de siste to mnd, Uten å ha svart på noen av dem. Det er så ekkelt i og med at det er en venne av mannen og jeg ikke kjenner ham i det heletatt. For en stund siden sa jeg til mannen at det var en fyr (sa ikke at det var kompisen hans) som drev å sendte slibrige medlinger til meg på FB... "Ja, men det er vel bare å slette ham det vel" sa mannen min. I går skrev han en lang, detaljert og rimelig drøy melding om en drøm han hadde hatt. Jeg svarte da endelig og skrev at jeg syns det var litt ubehagelig at han skrev slike meldinger, og at jeg ikke var interessert. Og at det hadde vært fint om han sluttet. Han svarte da at "Ohhh... ble du redd for at XXX skulle ferske oss nå" Ferske oss? I hva da??? Jeg har ikke gjort noe annet en å være høfelig avvisende... Så jeg slettet han fra vennelista og blokerte ham. I kveld tok mannen min opp mobilen sin, han hadde visst et ubesvart anrop. "Oi.. xxx har ringt. Han er det lenge siden jeg har pratet med..." Jeg har en skikkelig ekkel følelse i magen. Hvorfor ringer han mannen min? jeg burde selvsagt ha skrevet en krass melding der jeg ba han slutte for lenge siden. Men jeg syns det var så flaut og ubehagelig at jeg hadde håpet han bare tok hintet når jeg ikke svarte på hundre og ørten meldinger... Hva syns dere jeg burde gjøre? Jeg har jo alle meldingene hans liggende inne på inboxen på FB. Burde jeg vise de til mannen min? Eller bare la det ligge?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 jeg forstår ikke hvorfor du overhodet lurer på hva du skal gjøre? hvorfor fortalte du det ikke til mannen din med en gang? jeg hadde fortalt det med en gang, vis ham alle mld og fortell hvor invaderende du synes det har vært. hvis ikke han tar et oppgjør med slimålen er han en tasaladd!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Faktisk fordi jeg syns det var flaut. Tenkte i begynnelsen at han sikkert bare hadde sær humor. Og at the joke vas on me. Og at om jeg lagde en big deal ut av det så ville jeg bare virke utrolig teit. For de første meldingene hadde en ganske "tøysete" tone over seg. Og så ble meldingene bare snikende værre på en måte. Skulle selvsagt tatt skikkelig tak i problemet for lenge siden... Men jeg vil liksom prøve å være hyggelig mot venner av mannen min, og jeg hater konflikter. Jeg satt og leste gjennom meldingene som jeg hadde sendt til ham tildligere i kveld, bare for å forsikre meg om at jeg ikke har gjort noe for å oppmuntre ham. Og det har jeg virkelig ikke. Det eneste jeg skrev en gang for flere mnd. siden var på en melding hvor han skrev "Får meg aldri sånne damer som deg jeg", der svarte jeg at "Joda, det gjør du nok" Hvorpå han svarte "Nei, jeg ser ikke bra nok ut jeg vet du" og da svarte jeg "joda, det gjør du"... men herregud, jeg forsøkte bare å være hyggelig i en klein situasjon.... HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Ville tatt det opp med mannen din, og forklart at du ikke ikke sa noe med en gang meldingene endret karakter, siden du ikke ønsket å endre vennskapet mellom dem. Vis ham meldingene om han vil se dem.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Ja, jeg leste tilogmed opp noen av meldingene til mannen min. Og han smålo, mente det virket som en patetisk fyr, og at det bare var å slette ham. (æsj, skulle ha sagt at avsenderen var kompisen hans da.. det hadde vært en gyllen mulighet) Kommer til å sette meg ned og vise ham meldingene i morra. (han har lagt seg nå) HI
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Jeg var vel redd for å ha fulstendig mistolket situasjonen. Noen mennesker er jo bare flørtende av natur. Og siden jeg ikke kjenner denne mannen så visste jeg ikke om dette bare var "sånn" han var. Det er også vanskelig når komunikasjonen skjer skriftelig, fordi man fort kan tolke ting annerledes en de var ment. Det er vanskelig å peke på akkurat den meldingen som på en måte var "over streken". Hadde også en på en måte lignende opplevelse for mange mange herrens år siden med en x kjæreste. Hvor jeg var på fest hos kompisgjengen. Jeg sto på badet. Den ene kompisen til xen kom in. Tok rundt meg grabbet meg på rompa, kyssa meg på munnen mens han kjørte hånden sin ned i skjorta mi. Jeg rev meg løs. Sprang inn på stua. Dro med meg typen min inn på kjøkkenet, og nesten gråtende fortalte hva som hadde skjedd. Hvorpå han reagerte med et latterbrøl. Sprang ut i stua og leende fortalte hva som hadde skjedd. Alle på hele festen lo... for dette var visst en vanlig "innvielse" når noen i gjengen hadde fått seg ny dame. En utrolig nedverdigende opplevelse, som henger igjen selv om det er godt over ti år siden. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå