eagle Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Vi har ikke råd til å bruke 5-6000 på ringer å ikke har vi lyst heller,men er det helt på jordet å kjøpe pene sølvringer til gifteringer? Må vi bite i grsset å punge ut for "ordentlige" ringer tro? Har ikke lyst til å bruke forlovelsesringene,de er i gull å det vil vi ikke ha:) Holder sølv seg pent over mange år?
*Kristin25Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒskrållan* Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 hmm.... Hadde jeg vært dere hadde jeg heller lagt i litt penger, det er tross alt noen du skal ha i mange år fremover. Om du synes det er mye med 5-6000 kr for nye ringer hadde jeg heller pusset opp de gamle å brukt de. Våre ringer er slett hvitt gull og min har en diamant, hele jobben og gullet koster oss 15 000 kr. Men vi er alle forskjellige å om dere ikke kjenner at dere vil eller kan legge så mye på ringer er dere jo helt frie til å bruke andre alternativer. Sølv holder seg jo en stund men ikke på samme måte som hvitt gull. Lykke til med valget!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #3 Skrevet 29. november 2008 Dere bestemmer heldigvis helt selv om dere vil ha sølvringer til gifteringer. Jeg personlig synes det er merkelig å ha forlovelsesringer i gull og gifteringer i sølv... Du sier dere ikke vil bruke forlovelsesringene, mener du da at dere vil ta dem av dere? Er i så fall litt rart å putte gullringen i skuffa, og gå med sølvringer til gifteringer. Jeg ville nok valgt å pusse forlovelsesringene, gravere inn bryllupsdato, og bruke dem heller. Vi har forlovelsesringer i glatt gult gull, og gifteringene skal være lik bare med litt ekstra "pynt" på. Hans får innslag av hvitt gull, min diamanter og rubiner. Vi skal bruke forlovelses- og giftering på samme finger.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 http://www.chanti.dk/#pageName=productOverview&id=434&begin=0 se her.. ska vere en grei pris på ringer:)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 tok feil side.. her e den norske:) http://www.chanti.no/#pageName=productOverview&id=434&begin=0
maleen Skrevet 30. november 2008 #6 Skrevet 30. november 2008 Vi har heller ikke så mye penger til å kjøpe ringer for. Så vi har tenkt til kjøpe oss titanringer. De er kjempefine. Link til forretningen er: http://www.gullsmedbutikken.no/kategori/51
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 30. november 2008 #7 Skrevet 30. november 2008 Det finnes gullsmeder som har "bytte-ordning" da... F.eks. så kan dere levere inn like mange gram som ringene dere vil ha veier, også betaler dere bare for jobben å smelte de om (ikke at de gjør det i praksis akkurat da). Det kommer på ca 1500-2000kr. Det ikke alle gullsmeder som gjør dette da, men det går ann å spørre, og da har de som regel en katalog på sånt i butikken. Her i fjorden så gjør gullsmed baugerød det. og gullåren. Ellers kan de fleste butikker "kjøpe" gull av deg. Vanligvis gir de deg da 40-70 kr grammet. Det er ikke noe kjempe-tilbud kan du si, men en grei måte å bli kvitt gammel gull som du ikke bruker, eller gull fra gamle-kjæresten.. =) Ingen av butikkene som hadde innbytte-ordning hadde slike ringer som vi ønsket oss, så vi endte med å "selge" gammelt gull, og fikk nye flotte ringer for 1300 kr.
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 30. november 2008 #8 Skrevet 30. november 2008 Vi bruker forlovelsesringene. Har ikke behov for så mange oridinære ringer... Har levert de til gullsmeden for gravering og pussing. Da blir de fine som nye Hadde enten gjort det, eller forsoekt å bytte de inn til feks hvitt gull hvis jeg var dere.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #9 Skrevet 30. november 2008 Sølv holder seg også pent, men må kanskje pusses litt oftere....Og kjennere ser nok forskjell på sølv og hvitt gull..Men det er DERES valg og det er dere som til syvende og sist skal bruke ringene.... Jeg ser ingenting galt i å ha sølvringer jeg, det er jo ringen som symbol som er viktigst her og det er jo ikke slik at sølvringer blir stygge/ruster eller smitter av, eller blir helt ubrukelig på annet vis etter noen år som "juggel" blir....har jo selv en sølvring som er snart 80 år, og den ser "ny" ut hver gang jeg har gått over med sølvpuss......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå