Gå til innhold

Termin i dag, og svangerskapsforiftning!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos jordmor i går, og jeg hadde litt høyt blodtrykk og spor av protein i urinen... Skal til sjekk igjen på føden til mandag, om ikke fødselen kommer igang i løpet av helga, som jeg HÅPER! Har jo termin i dag, lørdag :D

Har vært i elendig form hele uka, ille lei nå!!!!

VIL HA DEG UT, LILLE GULL XD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også fått svangerskapsforgiftning. Var innlagt på sykehuset fra mandag til onsdag, og går til kontroll annenhver dag. Blodtrykk og urin har holdt seg stabil hittil. Er kommet til uke 37+0 i dag, og det er mulig jeg blir satt i gang allerede førstkommende fredag eller den påfølgende mandagen. Får vite det når jeg skal tilbake på sykehuset på onsdag. :)

Håper du får bebisen din i løpet av helga da! =) Her er det i allefall ingen tegn på at det skal komme i gang av seg selv, for selv om jeg er førstegangs, så er ho ikke i nærheten av å feste seg..

Skrevet

hvordan oppdaget dere at dere hadde sv. forgiftning?

Skrevet

Hva er blodtrykket deres? evt urinen? hvorfor blir du satt i gang i uke 37? får du ikke tabletter som regulerer blodtrykket?

Skrevet

Jeg merka ingenting til symptomer.. Var på vanlig kontroll hos legen, og da var det proteiner i urin og høyt blodtrykk.

Jeg blir MULIGENS satt i gang når jeg er ca 38 uker. Grunnen til at jeg evt blir satt i gang så tidlig, er pga stor baby, og at jeg IKKE skal ha KS.

Vet ikke hvorfor jeg ikke får tabletter, var bare det legen på føden sa. Skal nå til kontroll annenhver dag, og hvis blodtrykk og urin holder seg stabilt, så blir jeg ikke satt i gang ennå.

Skrevet

sniker meg inn fra 2 trim., for å svare litt på denne.

Jeg har hatt svangerskapsforgiftning i de 2 første svangerskapene mine. Første gang begynte det i uke 10, og jeg hadde mange turer som jeg var innlagt på sykehuset for å "få fred", og at de hadde meg til observasjon. Da jeg kom til uke 37, valgte de å sette igang fødselen (over uke 37, er jo babyen fix ferdig, og det er ikke noen fare forbundet med det)

Men etter at de hadde prøvd å sette igang i en uke (UTEN resultater), stabiliserte blodtrykket mitt seg, og de ville avvente å se. Endte med at jeg gikk 14dager over termin, og ble satt igang igjen til slutt alikevel :P Da var jeg SUR! Hehe...

Andre gangen kom sv.forgiftninga senere, rundt uke 36. Den gangen var jeg inne et par ganger til observasjon, men ting stabiliserte seg av seg selv. Da fødte jeg på termin (av meg selv)

Denne gangen har jeg kun kommet til uke 19, men håper virkelig jeg slipper... Er så styr...

Måtte på kontroll på sykehuset 2-3 ganger i uka de resterende ukene med begge de første barna

Skrevet

Jeg merka at noe var galt for jeg har vært så utrolig trøtt og slapp, og kvalm hele uka. De oppdaga det da jeg gikk til kontroll pga disse symptomene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...