Gå til innhold

kobberspiral, har du erfaring? pos. og neg.

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke hvilket prevansjon jeg skal gå for.

kobberspiral, hormon spiral, p-stav?

har du erfaringer du vil dele:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har kobberspiral fordi jeg blir idiot av alt som heter hormoner. Har ikke merket noe til sterkere menssmerter eller kraftige blødninger som kan være bivirkninger. Hatt litt mer blødning, men hadde så lite fra før så det gjør ingenting..

Skrevet

Jeg hadde småblødninger HELE tiden og konstant vondt i magen, så jeg tok den ut igjen etter 4 måneder...

Skrevet

hadde et innlegg tiligere i dag ang den.

jeg har hatt mensensmerter siden den ble satt inn for snart 4 uker siden. men så har jeg hatt mye mensensmerter siden jeg fødte egentlig. aner ikke hvorfor det, så enentlig så tror jeg ikke de smertene kom av at jeg fikk spiralen satt inn.

uansett så er den spiralen billigere og uten hormoner (selvfølgelig) så da slipper man jo forstyrringer i kroppen. så ville prøve den først. for går det bra så beholder jeg den. hvis ikke så prøver jeg hormon. det er bare kjedelig andre veien. ta hormon først til over 1000kr også var det kobber jeg tålte som koster rundt 300.

den dagen jeg satt den inn blødde jeg såvidt. det er jo ganske vanlig. men nå har jeg vel fått mensen igjen etter fødselen. jeg blør ihvertfall drit mye. igjnnom tamponger, truser og buksa. bytta klær flere ganger i dag. det eneste jeg syntes er rart er at jeg har ikke mensensmerter. og det er jeg vandt til å ha fra før. ganske kraftige også. vel jeg får se hvrordan det blir etterhvert.

digg å slippe å ha super vondt når man har mensen, men får håpe jeg ikke blør så mye som jeg gjør nå hver gang. det orker jeg ikke. også hadde det vært fint om det ikke varte i flere dager nå med en så stor blødning. hadde vært fint om det stabiliserte seg etterhvert. sånn at mensen blir mere vanlig til slutt. nå har jeg jo fått satt inn denne her da. hade vært fint å slippe å sette inn en ny.

dette ble litt langt, men det var min lille erfaring så langt.

Skrevet

har kobberspiral. tok det pga at jeg ikke ville gå på noe med hormoner i..ville ikek legge på meg...

foreløbig er alt bra. jeg fikk en blødning rett etter at jeg satt den inn. da var vel mini 4.5 mnd eller noe..nå er det to mnd siden og har ikke blødd siden det..;)var litt vondt timene etter jeg satt den inn. mensen smerter. men ikke noe mer etter det..

Skrevet

Jeg har det helt supert med min kobberspiral. Ikke vont å sette inn, ingen mens smerter eller små blødnnger. Blør litt mer enn vanlig når jeg har mensen, men blør lite fra før så det plager ikke meg. Mensen varer vel 1-2 dager lengre også.

vedlig deilig å slippe å tenke på prevansjon de neste 3 årene!!

Anbefaler å få satt den inn hos en gynekolog med ultralyd så du er sikker på at den sitter der den skal.

Skrevet

Har mensen litt lengre, og litt blødninger før den liksom setter i gang.

Ellers merker jeg INGENTING til den, og det er vel utelukkende positivt? :)

Skrevet

skremselserfaring ja....

hadde kobberspiral tidligere...i 1.5 å for å være helt korrekt..

ALDRI igjen!!

Spiral er ikke for alle...jeg kan ikke ha det...

Jeg levde et smertehelvette uten like fra den ble satt inn til jeg endelig fant meg en lege som ville ta den ut...

Mensen varte i halvannen uke og var så ille at jeg lå å kroket meg i sofaen. Sex var 2 av 3 ganger så smertefullt at jeg måtte avbryte..

livet var rett og slett jævlig...

dro til legen først etter et halvt år.. (trodde lenge at det kanskje kunne bli bedre av seg selv..)

legen ville derimot ville ikke ta ut spiralen og nektet å tro at det var spiralen som var årsaken...

jeg brukte 1 helt ÅR(!!) på å finne en lege som tok meg særiøst og tok ut spiralen min.. det å ha såppas store smerter pga en spiral er visst ikke så vanlig.. heldigvis..men han jeg dro til som fjernet den sa han hadde fjernet spiralen til mange pga det samme.. men legene avfeier det oftest med annet...

Det øyeblikket den var ute forandret livet mitt seg. Det var som å få fjernet en bør fra meg og sakte men sikkert ble kroppen normal igjen..

Når jeg derimot skulle prøve å bli gravid igjen gikk jeg på en psykisk knekk hver eneste prøveperiode..klarte ikke å føle meg trygg på at jeg faktisk ville kunne bli gravid igjen..at jeg kunne være ødelagt for alltid..

heldigvis klaffet det for oss ettet nærmere ett år..

:)

men noen ny spiral kommer aldri i livet i nærheten av meg....

prøver ikke skremme noen..prøver bare å si at det er ikke for alle...!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...