benteeli Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Har 3 barn på 6 mnd, 11/2 år og 3 år. De to minste er litt små til å gå på ski og slikt enda, så vurderer å investere i en pulk. Spørsmålet er da om jeg skal har søskenpulk eller bare en vanlig pulk. Han på halvannet kan jo også sitte på ett sklibrett eller i hundesleden når vi er på langtur, så det er ikke 100% nødvendig, men litt godt å få med seg alle tre om jeg skulle ut en liten tur for meg selv. Hadde i utgangspunktet tenkt meg en søskenpulk, men fikk så noen tanker i hodet. Er søskenpulken veldig tung å trekke? Blir den så vanskelig å få med seg at man dropper det? Ser det er en 2003-modell til salgs på finn nå, så lurte på å kjøpe den. Men ble plutselig i tvil. Noen med erfaringer...Hjelp
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 29. november 2008 #2 Skrevet 29. november 2008 oi, det var et dilemma, ja. Minsten er jo litt liten til å sitte i pulk veldig lenge om gangen, så jeg regner med dere ikke skal på så veldig lange turer i år. Eldste kan jo kanskje ha behov for å sitte litt h*n og innimellom? Ville kaskje vurdert søskenpulk, ja, du kommer jo til å få bruk for pulk til de 2 minste i allefall 2 sesonger med denne. Jeg har ingen erfaring selv, men kan du ikke gå inn på fjellpulken sine nettsider og lese litt om vekt forskjeller og slikt på pulkene? Jeg har hatt lyst på egen pulk siden lillemor var bitteliten, da lånte vi en pulk som vi brukte 2-3 ganger den vinteren, og et par ganger vinteren etter, slo det fra meg i fjord da hun var 2-2,5 år, og hun sannsynligvis er siste her i huset.
benteeli Skrevet 29. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2008 Regner med at pulken blir brukt mest rundt påsketider og da er minste året og kan fint sitte frem og tilbake til hytta og på småturer innover fjellet. Eldstemann kan når vi bare er på aketurer sitte på akebrettet, men når vi skal til hytta og slikt så hadde det vært best å ha han i pulken (7 km inn til hytta). Vi har hundesleder, men unge gale hunder, så det er litt skummelt å ha de små i sledene i år. Det blir nok til at jeg går etter med ungene og en hund eller to til å hjelpe meg litt i bakkene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå