Ranveig R Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Kan eg få oppskrifta? Og framgangsmåten? Eg og vil!
ღ cindarella-twinsღ Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Jeg skal prøve meg på denne oppskrifta fra nett... Fløte 3 dl Sukker 250g Smør 60g Sirup (lys eller mørk)100g Slik gjør du: 1. Ha alle ingrediensene i en kjele og sett på platen på middels sterk varme. 2. Massen skal koke (ganske lenge) til den har fått mørkere farge og en «glatt» overflate. 3. For å finne ut om karamellene er ferdige, ta et glass kaldt vann og drypp en dråpe av karamellmassen i glasset. Kan denne formes til en kule er massen ferdig kokt. 4. Helles utover smurt bakeplate og skjæres før den stivner helt. 5. Pakk bitene inn i for eksempel farget cellofan! (bakepapir kan også benyttes)
Ranveig R Skrevet 29. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 29. november 2008 *dytt-dytt* Nokon som har velutprøvde fantastiske karamelloppskrifter?
Gjest mphs Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 2 dl sukker 2 dl lys sirup 2 dl kremfløte 50 g smør Koke helt til den blir mørk brun og blir samlede pærler når du har litt i ett glass kaldt vann. Tar ca.1,5 time. Om du vil kan du blande i 1 dl hakkede hasselnøtter når den er ferdig. Jeg liker den best uten. Denne har jeg laget flere ganger og det er den beste oppskriften jeg har brukt.
Gjest mphs Skrevet 29. november 2008 #5 Skrevet 29. november 2008 Dytter denne opp igjen så kanskje du ser den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå