MammaMia123 Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 snuppa mi som er nesten 2 uker gammel suger i så kort tid synes jeg... Begynner å bekymre meg litt. Har hørt at ungene skal suge aktivt i 20 min, men hun suger jo i bare 2-3 min også sovner hun igjen. Så kan det gå 3-4 timer før hun våkner for å få litt mere mat. Hun hadde nådd igjen fødselsvekta si når hun var 10 dager, så hun har jo lagt på seg litt. Er dette vanlig, eller burde jeg kontakte helsesøster?
velsignet med to Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Gutten min sugde også veldig kort tid før han sovna når han var helt liten, jeg fikk beskjed av hs om å vekke han når han sovnet så raskt. Men nå la han dårlig på seg i begynnelsen da, var ikke oppe i fødselsvekt før han var nesten 5 uker gammel.
It's all about me Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 De bruker bare et par minutter på å spise seg mett, det etterpå er bare kosing. Så sålenge jenta di er blid, fornøyd og legger på seg får hun nok i seg mer enn nok.
Septemberstjerna og Martine Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Hadde samme problemet med vesla mi... Jeg måtte vekke henne hele tiden, mens hun diet... Vesla mi gikk mye ned i vekt de første dagene, så det var viktig å vekke henne når hun sovnet ved puppen...
Gjest Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Prøv å massere henne litt hardt under foten når hun sovner, så er det muligheter for at hun suger litt mer. Men jeg tror ikke det er noe krise uansett da. Så lemge hun går opp i vekt. Snuppa mi drakk aldri i 20 min. Tror det lengste hun har ligget på puppen er 10 min. Og det var leeengt for henne
MammaMia123 Skrevet 28. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 28. november 2008 Ja, jg prøver å vekke henne på mange måter, men da begynner hun bare å sutte på puppen, ikke die. Og hun dier kun ett bryst av gangen, for hun sovner jo som sagt hele tiden. Skal ta en vektkontroll i løpet av neste uke, så får vi se om hun fortsatt går fint opp i vekt. Hun virker fornøyd, og har fulle bleier, både bæsj og tiss flere ganger om dagen.
Gjest Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Det er så mange "fasitsvar" på amming som jeg syns er dumme. Jenta mi fikk pupp mange, mange ganger om dagen (og natta) de første mnd. nettopp fordi hun ikke ville drikke så lenge om gangen. Første gangen hun drakk av begge puppene i ett måltid var hun 9 mnd. Begge delene har jeg hørt at er feil av erfarne ammefolk, men det driter jeg ærlig talt i. Jenta vokser og trives, og da funker det syns iallefall jeg.
mai mammaen til to Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 eldste min spiste i minst 20 min hver gang. mens mini er ferdig på et par min.... han har alltid spist fort. og han er en plugg på 8.5 kg og 6 mnd..
brooklyn Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 signerer denne:) Mine har blitt ferdig på 3 minutter begge to. de har vært, og er, store flotte babyer som ligger over snittet på disse kurvene. så lenge hun ligger på seg og er fornøyd er det det viktigste!
Sjokoholikern Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 Enig med susa, begge mine har alltid spist fort, brukt ca 5 min hver gang, og blitt gode og lubne ganske fort. De har aldri ligget så lenge som 15 minutter engang altså! Men hvis hun bare spiser i to min så får hun kanskje ikke så veldig mye av den fete melken, men så lenge hun går opp i vekt er det ingen grunn til bekymring. Som susa sier så hjelper det å massere under foten eller i håndflatene mens hun spiser/når hun sovner, så fortsetter hun å suge litt mer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå