Gå til innhold

Er det noen bunadspesialister her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som kan kjenne igjen en barnebunad?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm. Får jeg prøve meg? Evt mora, hun pleier å være flink til sånt. :)

Skrevet

Den er på profilbildet mitt nå.

Skrevet

Skulle gjerne sett den litt større, men eg lurar på om det er ein Vest-Telemark el Telemark bunad. Er ikkje sikker, men det er fritt fram med farger på bunader i Telemar når det kjem til barnebunad spesielt. Send meg mail adr di på pm så skal du få sjå eit bilde av bringe klut bunad frå Vest-Telemark som mamma har laga, har to ulike.

Skrevet

Send meg en mail, så skal jeg se om jeg finner ut hvilken bunad det er... det så faktisk ut som en miks på bildet ditt:o)

Skrevet

Ingen av oss her klarte å se hva slags det var. Vet du at det skal være en spesiell type barnebunad? Eldstejenta vår har brukt en bunad, eller folkedrakt blir det vel da kanskje, som er sydd av restene etter tøyet til Grafferdrakten til svigermor.

Skrevet

Og poenget mitt, som datt ut i dét jeg gikk på kjøkkenet for å finne meg en klementin, var at barnebunader ofte er kopier eller blandinger av andre voksenbunader. :) Den så fin ut.

Skrevet

Jeg leste "giraffdrakten". Hehe.

Det er fullt mulig det bare er en slags hjemmesnekra barne"bunad", men det er også mulig at det ikke er det!

Skrevet

Kan se ut som en Telemarksbunad men samtidig så mangler den en del finurligheter....

Skrevet

Ey? Min egen link funka ikke engang?

Skrevet

Flisa mi har en drakt som er sydd etter rester som mormor har... altså: litt fra mitt bunadsliv, litt fra en ullkåpe og litt fra en annen kjole. Ikke lett å si:o)

Skrevet

Har svara deg på pm og mail ;)

Skrevet

Har sendt pm til deg Dronningen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...