Gjest Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Hvorfor er noen sjefer gjennomført duster?! Her er jeg sykmeldt, men jobber likevel litt innimellom fordi jeg vet det er krise uten meg der, men det er ikke anntydning til takk eller noe godvilje. Jeg kan jo ikke få lønn ettersom jeg er sykmeldt, men det er liksom ikke noe godvilje når jeg spør om å få fri ett par dager etter sykmeldinga går ut heller. Og så krevde hun at jeg kom på jobb på mandag å, for da kunne hun ikke jobbe?! Jeg er jo egentlig sykmeldt i 14 dager til, men tørr nesten ikke si nei heller... Argh. Vil ha ny jobb! Noen som vet om en fin jobb til meg?
MintCondition Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Slutt å si ja til å jobbe når du er sykemeldt da.
~sjiraff~ Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Hvorfor er du sykemeldt om du er istand til å jobbe?
Blåmandag¤ Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Hvorfor jobber du når du er sykemeldt? Eller hvorfor er du sykemeldt om du kan jobbe?
Patetica fåkksi Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Hvis du faktisk kommer på jobb mens du er sykmeldt kan det kanskje gi inntrykk av at du egentlig ikke er sååå syk.
Gjest Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Vel... Jeg hinker rundt på krykker da. Så jeg jobber ikke så effektivt eller mye som jeg gjør når jeg er frisk, men klarer ikke å holde meg hjemme. Jeg vet hvilken krise det er uten meg der, og jeg gjør det for å være snill med nestsjefen, som er en flott dame. Bare synd at sjefen er en dust. Lova meg masse goodwill for at jeg jobba, men ombestemte seg plutselig fordi hun heller ville ha fri selv.
Gjest Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Har man egentlig lov til å jobbe når man er sykemeldt?
Kamomille Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Hvis du hinker rundt på krykker og dermed ikke jobber så effektivt - men likevel klarer å utføre endel oppgaver så skal du være gradert sykemeldt. Dette kan du selv endre på det grønne kravskjemaet - der skal du skrive opp hva hvor mye du jobber. Skjønner ikke hva som er problemet ditt egentlig jeg. Kan du jobbe noe, så skal du jobbe noe. Kan ikke forvente goodwill eller ekstra fridager fordi du kommer og gjør jobben din! Hvis du virkelig ikke klarer å gjøre noe fornuftig på jobb, bør du holde deg hjemme. Ved å faktisk gå på jobb gir du jo også inntrykk av å være relativt frisk og arbeidsdyktig. Som skjef hadde nok jeg vært litt irritert hvis en som åpenbarn var arbeidsdyktig (om enn ikke i 100%) ble fullt sykemeldt!
~sjiraff~ Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 Er man sykemeldt er man sykemeldt. Kan du jobbe får du gradere sykemeldingen din.
Gjest Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 Nå kan det da være flere grunner til at jeg er sykmeldt da. Krykkene er bare en del av det.
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 Det er lov å jobbe om du er sjukemeldt. Sei du blir sjukemeldt i 14 dagar men etter ei uke og to dagar heime så føler du det frisk, da er det ikkje noko i vegen for at du startar å jobbe att før sm går ut. Det har eg fått beskjed om fleire gonger av legen når eg har vert sjukemeldt.
Kamomille Skrevet 28. november 2008 #14 Skrevet 28. november 2008 Selvfølgelig kan det det:) Men du kan jo ikke forvente at vi skal svare utfra gjetninger om hvorfor du er sykemeldt. Vi må jo forholde oss til det du faktisk skriver. Du skriver jo at du ikke er så effektiv som vanlig fordi du humper rundt på krykker.
PopUp Skrevet 28. november 2008 #16 Skrevet 28. november 2008 Nå spurte hun vel aldri om vi kunne gjette hva hun var sykemeldt for heller....?! Hun bare uttrykte sin frustrasjon! En fjær blir til ti høns her inne.........
Gjest Skrevet 28. november 2008 #17 Skrevet 28. november 2008 Nei, vet det. Regna vel ikke med så mye fornuftig svar heller, men jeg måtte bare lette litt på trykket
~sjiraff~ Skrevet 28. november 2008 #18 Skrevet 28. november 2008 Da må du faktisk friskmelde deg. Kan forøvrig hende det er forskjell på om du går tilbake på jobb før eller etter de 16 dagene som arbeidsgiver betaler. Om man begynner å jobbe på dag 17 og fortsatt er sykemeldt er det jo trygdesvindel.
~sjiraff~ Skrevet 28. november 2008 #19 Skrevet 28. november 2008 Kan være 10000 grunner til at du er sykemeldt. Om du klarer å jobbe allikevel skal sykemeldingen din graderes. Om sjefen din ser at du jobber så skjønner hun vel ikke hvorfor du egentlig er sykemeldt da...
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 28. november 2008 #20 Skrevet 28. november 2008 Om du jobber aktivt så får du jo sykepenger du skal jo ikke ha lønn opp¨å det igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå