Gjest Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Hvorfor er noen sjefer gjennomført duster?! Her er jeg sykmeldt, men jobber likevel litt innimellom fordi jeg vet det er krise uten meg der, men det er ikke anntydning til takk eller noe godvilje. Jeg kan jo ikke få lønn ettersom jeg er sykmeldt, men det er liksom ikke noe godvilje når jeg spør om å få fri ett par dager etter sykmeldinga går ut heller. Og så krevde hun at jeg kom på jobb på mandag å, for da kunne hun ikke jobbe?! Jeg er jo egentlig sykmeldt i 14 dager til, men tørr nesten ikke si nei heller... Argh. Vil ha ny jobb! Noen som vet om en fin jobb til meg?
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Si at du kan jobbe, men da krever du å få fri de antall dagene etter endt sykemelding.
Northernlights Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Er det lov å jobbe når man er sykmeldt,da?
Gjest Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Jeg ringte sjefen å sa at jeg ikke kom til å jobbe i morgen dersom jeg ikke fikk fri etter sykmeldinga går ut, og svaret var; "da spørs det om du har noen jobb å komme tilbake til, for slike folk trenger vi ikke på arbeidsplassen vår!" Nice. Det var akkurat det som gjorde at jeg fikk lyst til å jobbe gratis i morgen. (håper noen leser den dryppende ironien).
Northernlights Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 "må" du ha den jobben? Hadde vært meget fristende å blitt oppsagt under sykmelding, og gått til en eller annen fagforening.Men sjefen er vel for smart til det? Hva med en telefon til fagforening mens du er sykmeldt? Ingen kan tvinge en sykmeldt person til å jobbe,vel???
Gjest Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Hun er nok for smart til å si meg opp i sykmeldinga, og jeg tviler på at hun gjør det etter sykmelding å, for hun er helt avhengig av meg. Nå har jeg vært borte i to mnd, og det er bare to dager hun ikke har ringt å spurt om ting... "må" ikke ha den jobben heller, men det er ikke så lett å skifte jobb nå med finanskrise og hele pakka. Nei, ingen kan tvinge en sykmeldt til å jobbe, og det er vel ikke helt lov å jobbe heller. Iallefall ikke å få lønn, så det gjør jeg jo ikke. Har jobba gratis i to dager nå. Koselig er det
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 29. november 2008 #7 Skrevet 29. november 2008 Ta kontakt med fag foreningen din. Sånn som dette skal det ikke være. De her sjefene rundt om i landet vårt har altfor masse makt og bruker den helt feil. Stå i mot og ikke jobb når du er sykemeldt. Nå vet jo ikke jeg hvorfor du er sykemeldt, men det er jo en grunn til at folk blir sykemeldte og hvis de da ikke får fred og får være hjemme til de er friske så blir de jo bare sykemeldte på ny når den ene sykemeldingsperioden er over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå