PopUp Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Hun slår når hun blir litt "presset" av de andre i bhg. Når de kommer litt nærme eller maser litt på henne... Hun slår også tanta si, men dette er mest uprovosert. Hun kan bare gå bort og slå henne. Hvordan angripe dette? I bhg må hun "gå å hvile" litt... Hun er 20 mnd!
Gjest Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Sønnen min på 20 mnd gjør også det. Men han slår bare meg da. Enn så lenge. Jeg tar rolig tak i handa hans også sier jeg: ikke slå, bare kose. Da tar han på nesa mi og sier: ese og gir meg en kos. Vet heller ikke hva jeg skal gjøre men så lenge han bare slår meg så er ikke problemet så stort. Ennå...
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Dette må gjøres noe med med en gang. Skal ikke bare se på det som en bagatell så det er godt du tar det opp. Syntes de skal få¨lov være litt streng med henne. Si nei og få henne bort fra situasjonen. I barnehagen til tulla har de nå fått en ekstra tante grunnet en slik gutt som slår de andre. Har fungert bra. Han er blitt roligere og hisser seg ikke like raskt opp som før. Om han gjør det får de han raskest mulig bort fra situasjonen. Flott du ikke bare ser det på som en "normal" ting, for det er det ikke. Er en grunn når ett barn angriper fysisk. Tulla deres kommer til å få det mye bedre når dere får orden på det. Håper det ordner seg for dere og jenta. Barnahagen syntes sikkert det er flott om du tar en del i det.Masse lykke til.
PopUp Skrevet 28. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2008 Barnehagen sier det er helt normalt, og at de ikke gjør noe big deal ut av det... De ser at hun reagerer på "kjeften" og tar det til seg.
Snart 3 vakre prinsesser Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Så synd de ikke tar det med på alvor. Er jo ikke normalt gå rundt slå folk. Hadde det vært min datter ville jeg nok gjort alt jeg kunne for å finne ut grunnen. I barnehagen til prinsessa tar de slike ting opp med en gang. Er så gla for det.
Gjest Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Det er helt normalt. De har vanskelig for å utrykke seg verbalt og bruker kroppen sin istedet. Men vår oppgave blir å lære de at dette er galt:) Kan kanskje skjønne frustrasjonen dems når de ikke klarer og gjøre seg forstått. Ikke alltid lett og være liten.
PopUp Skrevet 28. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 28. november 2008 Kjære deg, tror du virkelig at det er så unormalt å slå? Egentlig glad for at barnehagen ikke kjefter henne huden full, hun er bare 20 mnd.
Bie&babylove:-) Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Helt normalt at barn som ikke klarer å uttrykke seg så godt verbalt slår, klorer eller biter i situasjoner der det føler seg truet! Min jente biter og klorer andre barn i bhg og jeg la inn et innlegg om det senest her om dagen. Legger ved linken... Masse gode tips og råd der... fra de fleste ihvertfall!!!!!! http://www.dinbaby.com/forum/thread/139184542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå