Gjest Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Husker alltid mamma vaska ned huset til jul da jeg var lita, skal du gjøre det ? Jeg gjør det ikke, tar hoved etasjen ...
Trulte76 Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 gjorde mamma også..men det gjør ikke jeg nei..
børdi Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Nei det gjør jeg ikke.. Jeg vasker hele året ellers, og det blir vanlig vask i jula også..
Nicita73 Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Da snakker vi om kroker, kriker, vegg og tak ikke sant? Nei, det får holde med en vanlig finpuss:)
Gjest Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Ja da snakker en om å ta hvert støv korn, vegger/tak osv, skap..
~sjiraff~ Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 *ler høyt* (her er det vanlig helge/uke vask)
Libido- Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 nei har ikke behov for det. Vasker alltid grundig. Tar skap, kjøleskap etc ved behov.
rampete robin Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Ja. Synes det er en grei unnskyldning for å få en skikkelig vask i året:-)
Lykkelige meg Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 Om ikke jeg vasker ned, så må jeg i allefall RYDDE alle rom.. Skal være 14 stk er i jula, så det kommer til å være folk everywere.....:-/ Gleder meg spesielt til å gå løs på det som sikkert har vært tenkt som matbod her i huset, gud å det ser ut der....
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 Ikke sann stor som mamma tok da vi var små nei. Men en litt utvidet vask tar jeg. Har allerede polert spisestuen, pusset de 3 tingene jeg har i sølv, skrubba stekeovnen og moppa veggene på badet. Det får holde, så får det siste før jul igjen bli støv, støvsuging og vask av gulv samt bad og kjøkken
MintCondition Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 Nei. Tradisjonen med å "vaske ned" husene til jul stammer fra en tid hvor man ikke vasket så jevnlig som vi gjør nå, og hvor vaskemidler og støvsugere ikke var så tilgjengelige.. Nå holder det lenge med en vanlig vask spør du meg.
bobler av lykke ♀ ♀ Skrevet 28. november 2008 #13 Skrevet 28. november 2008 nei. hehe har et hus under ombygging som vaskes helt ned før innflyyting i slutten av jan. og en annen stor leilighet å vakse oss ut av på samme tid og da er jeg høygravid! så skal spare krefter og ikke vaske i jula..
OsloMor Skrevet 28. november 2008 #14 Skrevet 28. november 2008 Verre enn som så, vi har ambisjoner om å male kjøkkenet og gangen før jul. Angrer som en hund allerede før vi har begynt;/
Brenda med 2 ute Skrevet 28. november 2008 #15 Skrevet 28. november 2008 Ja, vi skal det Mannen mente dette når vi tok en grundig vask for en uke siden. Om vi ikke rekker det kunne vi jo kalle dette for julevasken sa han mens han vred opp en gulvklut, he he. Vi skal nok gjøre dette et par ganger til før jul skatten min sa jeg da
Thunderstruck Skrevet 28. november 2008 #17 Skrevet 28. november 2008 Ja,det gjør jeg hvert år.Ble ferdig i dag,og det er så godt og tenke på:-) Så nå er huset pynta til advent og dufter grønnsåpe!
Pocoyoツ Skrevet 28. november 2008 #18 Skrevet 28. november 2008 Nope. vi er nettopp innflytta i nytt hus, så her er det akkurat rundvaska
Gjest Skrevet 28. november 2008 #19 Skrevet 28. november 2008 Jeg har vaska rundt. Mangler bare badet, doen og gangen, så er jeg ferdig med storvasken ihvertfall :-) Dette gjør jeg/vi til hver jul.
benteeli Skrevet 28. november 2008 #20 Skrevet 28. november 2008 Jeg gidder ikke sette meg slike mål. Men jeg pleier å vaske og rydde litt ekstra før jul, sånn at det føles litt ekstra kos å tusle rundt å gjøre juleforberedelser. I dag har jeg sorteret alle enslige sokker fra det siste året og ryddet bort små og store barneklær og fått orden på det rotete gjesteværelset før familien kommer i desember. Har også tatt fatt på opprydding i noen hyller. Føler at jeg har god styr på ett par rom og de gjenstående er det fortsatt totalt kaos i. Får håpe jeg fortsatt har lyst til å rydde fremover. Har jeg ikke lyst så dropper jeg det og gjør noe annet i stedet.
3nydeligesmå Skrevet 28. november 2008 #21 Skrevet 28. november 2008 Jepp det berre må eg gjer:) Her må alt vaskes,alle skuffer og skap ryddes/sorters.Alt må ver på stell...
___ Skrevet 28. november 2008 #22 Skrevet 28. november 2008 Ja, det skal jeg. Det er deilig å få gjort alt fint på en gang i hvertfal en gang i året. Jeg rydder og vasker skap, vasker peisen, pusser ovnsplaten, ruller duker og alt annet som hører med, men så er det et år til neste gang for en del ting også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå