Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Hvordan gjør man dette? Bare ringer man de, og sier det.. Hva vis man vil være anonym? Eller ikke vil oppgi navn? Er det mulig og ikke være anonym for bv, men for de det gjelder? Kan man gjøre det via mail? Saken er at jeg vil levere inn en bekymringsmelding, bv kan gjerne vite hvem jeg er, men vil ikke at personene det gjelder skal, da dette er nær familie, og litt kinkig situasjon..
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Du kan være anonym, men hvis du velger å ikke være anonym ovenfor BV så vil de det gjelder får vite hvem du er hvis BV går til omsorgsovertakelsessak.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 skulle tro, hvis det var nær familie, at du kunne snakke med dem det gjelder først. si at du er bekymret og hvis det ikke blir noen forandring vil du melde dem til bv.
-Hengebuksvinet- Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 I de aller fleste tilfeller blir det meldt fra altfor sent, og jeg tror nok at de aller fleste ønsker å hjelpe eller snakke med dem det gjelder før de melder nær familie. Til HI. Flott at du ønsker å stille opp for tanteungene dine, og våger å ta tak der mange andre ville ha rygget unna. Du kan melde fra anonymt, men jeg vet ikke hvorvidt meldingen i så fall vil bli tatt seriøst. Jeg vet om litt for mange tilfeller der familien (og andre i nærmiljøet) ikke har våget å ta tak i sånne situasjoner, og det går dessverre bare utover barna.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 klart du kan være anonym! Barnevernet må sjekke opp i saken uansett. Du kan sende mail,ringe eller skrive brev... lykke til!
Dunder Skrevet 29. november 2008 #6 Skrevet 29. november 2008 Ja, du kan være anonym, men anonyme meldinger er vanskeligst for barnevernet å følge opp, særlig hvis foreldrene trenerer undersøkelsen. Foreldrene blir tatt fullstending på senga, og henger seg ofte opp i HVE som har meldt, og HVORFOR noen har gjort dette. Derfor kan saken ofte ende i henleggelse. Men det er uansett bedre å melde bekymring anonymt enn å ikke melde i det hele tatt. Og det kan jo være en annen instans allerede har meldt, og da komme jo din melding som et tillegg og forsterker bekymringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå