Gå til innhold

HJELP, plis?


Mamma til Leon Aleksander<3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Lurer på en ting, har hørt rykter om at om man føder før termin, må man tilbake i jobb før.

Jeg fødte min sønn 10 dager før termin, og skal tilbake i jobb 15jan09, vil d si jeg må tilbake den 5.?

Eller gjelder dette kun de som føder FØR de 3 ukene man er permitert før fødselen?

Håper noen har et svar! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter jeg

Skrevet

Du må gå ut i perm 3 uker før termin, føder du før termin som du jo gjorde mister du de gjenværende dagen mellom fødselen og terminen. Det fordi permen starter nedtellingen fra fødselsdatoen.

Så ja du må ut i jobb tidligere når du føder før termin.

Urettferdig, men slik er det.

 

Du kan se det fra en annen side. Du får iallfall maks mulig tid sammen med babyen.

For føder en over termin så starter alikevel permen på termindato. Så ved å føde på overtid får en desto mindre tid med babyen.

Skrevet

Takk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...