Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Jeg har ei jente å 1,5 år som begynte i barnehagen i august. det blir en håndfull bæsjebleier om dagen og dette er jeg vant til. Det har alltid vært sånn og alt er normalt. MEN. Personalet i barnehagen skifter ikke ofte nok og jeg tror ikke de rengjør godt nok heller. Når hun er der så kommer hun kjem med STORE åpne sår Jeg har sagt i fra flere ganger -1: hun må skiftes på oftere enn gjennomsnittet 2: bruk salven jeg har sendt med 3: minner personalet (inkl vikarer om at hun er sår). Måten jeg har ramset opp dette høres kanskje litt bitchy ut fra min side, men det er et stort problem. Skal jeg ikke forvente at hun blir skiftet på? Det tar da ikke så lang tid å titte ned i buksa på henne? Jeg har sluttet med bodyer/heldekkende klær slik at det skal bli enklere. Med body på kom hun hjem med større sår enn hun gjør nå. Jeg skal til barnehagens leder på mandag og snakke om dette. Jeg er mildt sagt overrasket over at dette skjer igjen og igjen. Noen som har vært gjennom det samme?
Nora Liza Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Jeg jobber deltid i bhg ved siden av studiene. Det vil si at jeg stort sett er i bhger tre dager i uken eller fulltid. Jeg syns ikke det er mye forlangt det du spør om! Det kan jo sammenlignes med å gi øyedråper e.l. Når du i tillegg kler på henne slik at det blir lettest mulig skjønner jeg ikke hvorfor de ikke gjør det.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Lignende situasjon, ja. Vi sa ifra flere ganger, på en pen og høflig måte hver gang. Det har heldigvis bedret seg! Du får si pent ifra til det ordner seg. At man av og til må ta en påminnelse, i en pen tone, synes jeg ikke er så rart. De har mye å styre med. Det er nok ikke vond vilje. Vi foreldre får prøve å være tålmodige og pedagogiske samtidig som vi selvsagt står på vårt og ber om det vi faktisk har krav på.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Har ikke vært gjennom det selv, men dette er jo såpass alvorlig at det MÅ jo gjøres noe med! I barnehagen jeg jobber i skifter vi fast to ganger, og ellers etter behov. Ingen barn som får gå rundt med bæsjebleie lenger enn nødvendig(les: full krise på avd, får ikke skiftet med en gang) Hadde det vært DU som ikke hadde skiftet bleier slik at hun fikk sår på rompa, så hadde nok de ansatte tatt en prat med deg ang omsorgssvikt...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Ja, det er trist! Jeg fikk vondt av lille-jenta mi som fikk sår stump og gråt derfro bare vi nærmet oss bleia. Hilsen hun andre anonyme som hadde samme problem som HI. Jeg er ekstra påpasselig med å smøre henne hver kveld nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå