Gå til innhold

Ikke planlagt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes du det er greit å fortelle ungen (enten direkte eller at den får vite det gjennom andre) at han/hun er resultat av et uhell?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var et uhell, men et velkomment..

Mellomste søsteren var planlagt..

Minste søsteren min var en kondom med hull, og mamma nektet å godta at hun var gravid før hun var 5 mnd på vei...

Det vet vi, aldri blitt gjort noen stor sak ut av det - vi er like elsket uansett.

Skrevet

Syns ikke det er noe poeng å fortelle det.

Skrevet

Synes det er unødvendig å si det dersom de ikke spør, men spør "vesle Oisann..." en dag så skal han få vite sannheten så klart, men på en fin måte da :-) Var selv et lite uhell, og det plager meg ikke det minste å vite det.

Skrevet

Nei det synst jeg er upassende, venninna mi fortalte et søskenet var ett uhell så brødrene fortalte at mamma venter baby, men ville egentlig ikke ha den.Selv kalte hun babyen, det helvetes krapylet.

Skrevet

så lenge barnet er moden nok så går det jo ann, men selv tror jeg ikke at jeg vil fortelle det til snuppa, husker jeg hadde hørt mamma snakke med min kusine om at første datteren var et uhell.. hun ble gravid som 17åring så man kunne jo tenke det.. men jeg sa det hvertfall til datteren, vi var gode venner å tenkte ikke at det var noe gale i det, jeg var jo bare kansje 10år å hun 9år, husker ikke helt så kan være +/- noen år.. hun ble hvertfal veldig veldig lei seg.. altså hun kunne jo tenke seg til det siden mammaen var så ung men var nok ikke kjekt å få høre det direkte at moren hadde sagt hun var et uhell.. hun er nå 17år å tror nok ikke hun tar skade av det.. mulig jeg sier det til snuppa når hun er 16-17 kansje

Skrevet

Spørs jo hvordan man sier det da. Om man gir inntrykk av at barnet var uønsket kan man likegodt holde kjeft, men det at et barn ikke er planlagt er i seg selv ikke noe negativt nødvendigvis. Jeg er 16 uker på vei med et liten som ikke var planlagt- men han/hun er da hjertelig velkommen for det, og vil bli høyt elsket. Det synes jeg ikke er noe farlig å si når den dagen kommer.

Skrevet

Min datter er resultat av et uhell.

Og det er det beste som har hendt meg;)

Det kan jeg gjerne fortelle henne en gang. Livet blir jo til mens man lever, og av og til blir det sånne gode, uplanlagte resultater av det:)

Min bestemor har 6 barn. Hun sa til yngste(da denne var i en sånn "dere elsker meg ikke"-fase), slapp av; du var den eneste som var planlagt. Dette vet yngste i dag at ikke er helt sant, men er like glad i sin mor fordi om;)

Det har mer med hva du gjør utav det(ang omsorgen for barnet) enn hva det har med planlegging.

Skrevet

er du gal? Det er stor forskjell på å si at noen ikke var planlagt, og å si at de var et uhell.

Det er bare å si...jeg planla deg ikke, men jeg ble SÅ glad når jeg fikk vite at du var i magen!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...