Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Jeg syns amming i seg selv er ekkelt. Patte på puppen liksom, blæøk!! Jeg sa ifra på føden at ungen IKKE skulle legges inntil brystet mitt. Unger som har en lang slimete tråd med puppemelkgulp ut av seg er kvalmt. Skikkelig kvalmt.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Morsmelkerstatning er 1000 ganger verre, hva lukt osv angår. Jeg har hatt begge type barn, og foretrekker morsmelken, selv som gulp.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Enig, det er ekkelt!!!! Hva sa de da du nektet at baby skulle suge av puppen? Tror min jm hadde klikka.. så jeg holdt ut de få dagene, og starta med mme da vi kom hjem.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Akkurat nå synes jeg dere var litt ekle!! Hva i alle dager er fælt med at babyen din dier av puppen din? Sikkeltråder kommer vel i fleng uavhengig av puppen.. Bare vent til babyen begynner å få tenner.. Puppene er faktisk i utgangspunktet til for å brukes til amming! Det å amme et spedbarn er noe av det vakreste som finnes:) Nemlig! (Må understreke at jeg skjønner at folk som har blitt utsatt for misbruk o.l kan ha problemer med det, og der dømmer jeg ingen..)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Rettelse: Så at du hadde skrevet gulpeopplegg.. Men, ungen gulper da av MME også?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 JEG kommer ikke til å slutte å amme fordi noen der ute synes det er ekkelt. Det får bare være deres problem. Amming er noe av det mest naturlige som finnes.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Det er selvfølgelig ikke mer ekkelt å drikke det som kommer ut av spenene på ei gedigen ku? Har du sett spenene? Ikke akkurat de reneste i byen, eller på landet da. Eller hva med det som tyter ut av rompa til høna? USJ. Kanskje man heller burde prøve bli gravid med inseminasjon av vasket sæd også? Tenk å putte en penis inn i egen kropp? Jeg er egentlig i mot bleieskift også. Iallfall etter at de slutter å die, da burde de klare seg selv, for da stinker det så. Jaja, smaken er som baken. (Usj, tenk den må vi gå rundt med også? Den er ekkel den. Jammen godt den kommer bak oss.).
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 skulle ønske jeg fortsatt ammet, fikk så utrolig mye og god nærhet til babyen min.... Syns det er så koselig.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 HI her! Joda, jeg forstår jo det med naturlig og det beste for barnet og alt mulig. Og jeg respekterer alle som ammer. Men inspirert av en annen tråd her så er det ekkelt med morsmelkgulp. Ekkelt at noe som kommerfra inne i kroppen til en dame, en tur innom kroppen til baby og så UT igjen??! blææææk! Amming er ekkelt i og for seg, SYNS JEG! Jeg forsøkte og amme med eldste, men ble kvalm og brakk meg og måtte slutte for jeg ikke orket mer. Med yngste sa jeg i fra at jeg ikke ville og det var greit. De lurte nok på hvorfor, men antok vel at det var noe med misbruk og maste ikke mer med det...
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 ENDELIG NOEN SOM TØR Å SI DET!! Amming er kvalmt. Det er som å drikke tiss.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 Gjør deres fremtidige barn en tjeneste: Vent ti år med å få neste unge.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #13 Skrevet 29. november 2008 Hehe...må jo le av dette. Er det en 7 årig gutt som har skrevet? Ææææsj, pupp er ekkelt!!! Jaja, kan ikke nekte noen å synes det er ekkelt, men litt synd for dem at de ikke er fortrolig nok med sin egen kropp til å kunne amme...og så lille bebisen da.....jeg hadde glatt lidd meg gjennom litt ekle ting hvis det var det beste for babyen.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #15 Skrevet 29. november 2008 Dere må forstå HI, hun lider av psyliske forstyrrelser. Vær snill med henne. Det sier jo seg selv at ingen frisk kvinne kan mene at en baby som spiser morsmelk og gulper er et ekkelt syn. Og morsmelk gulp lukter ingenting i forhold til MME gulp! MME gulp lukter ikke særlig bra:-)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #16 Skrevet 29. november 2008 Jeg mente selvfølgelig Psykiske forstyrrelser:-)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #17 Skrevet 29. november 2008 Patetisk egentlig, HI. Lyser litt igjennom hva som EGENTLIG er greia her... Du mislykkes med ammingen - og prøver nå å rakke ned på de som har et vellykket forhold til amming, sant? Det vil ikke kjennes bedre etterpå, skjønner du.. Du vet at babyen blir friskere av morsmelk? Mer intelligent? Og at puppen er der for et formål fra naturens side, nemlig å fø barnet ditt på en best mulig måte? Du ble kanskje overrasket over å bli øm/sår av ammingen de første dagene og gav opp? Føler deg litt mindreverdig etter det, kanskje? Men du er kanskje sånn at du gir lett opp i livet ellers også, HI? Ikke så mye utdanning, sløvt forhold til det meste, kanskje? Hvor trykker skoen, sånn egentlig? For skjønner jo at NOE ligger bak holdningen din. Synd du har et sånn overfladisk forhold til din egen baby, at du ikke innser at dine egoistiske valg, rammer den lille. Men whatever. Det tenker du neppe på. Lykke til videre, du har en vei å gå jenta mi;-) Hilsen ei som ammer masse, og lykkes med det! (Heldigvis for ungene våre;-)
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #18 Skrevet 29. november 2008 Heheh.. HI her=) Det eneste som er "galt" med meg er at jeg ikke likte å amme. Jeg ble kvalm av hvordan det føltes å amme faktisk. Og jeg syntes det var ekkelt og ville ikke mer. Jeg har 2 harmoniske små barn, som ikke lider noe av mammaens ammefobi. Bortsett fra at de er flaskebarn begge to, hvis det er å lide... Med begge pumpet jeg ut melk og ga i flaske de første ukene før jeg gikk over til mme. Når det gjelder skolegang har jeg 2 bachelorgrader og holder på med å utvide den ene til master mens jeg har permisjon. Jeg er nok en av de streiteste damene som finnes tror jeg. Strikker og broderer, scrapper, trener og har en hobby, spiller i korps. Mulig jeg sliter psykisk av at jeg ikke liker å se kroppsvæsker i retur, men men...
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #19 Skrevet 29. november 2008 Jeg er 4 barnsmor og har aldri ammet. Ikke vil jeg det neste gang. Da jeg er gravid med 5 mann. Noe så ekkelt som å amme skal man lete lenge etter. Drikke kroppsvæske? neinei Som hi er jeg heller ikke i psykiskubalanse. Og en ganske opplyst dame. Godt det er flere som oss
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #20 Skrevet 30. november 2008 Det må ha skjedd noe alvorlig galt med samfunnet vårt, når noen faktisk foretrekker det kunstige, fremfor det naturlige?? Og til info: alt vi inntar, kommer faktisk opprinnelig fra naturen. Driiiitekkelt å drikke vann liksom..??!! Eller spise kjøtt, æsj? Har vi blitt så fremmedgjorte fra vår egen art, at vi ikke kan anerkjenne hvordan vi er skapt? Hallo! Jeg ammer gutten min, og jeg synes det har vært en helt fantastisk opplevelse. Så utrolig koselig, rett og slett. Den nærheten kan du ikke gi med en flaske! Jeg dømmer ingen som av fysiske eller psykiske årsaker ikke makter amming, for all del. Men når noen ikke gidder, fordi det er "ekkelt", ja, da blir jeg faktisk litt sint og oppgitt.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #21 Skrevet 30. november 2008 Tull og tøys at mme-barn ikke blir like intelligente og friske som mm-barn.
Anonym bruker Skrevet 30. november 2008 #22 Skrevet 30. november 2008 Jeg ammet datteren min til hun var 9mnd. Sluttet fordi melkeproduksjonen begynte å avta. Muligens fordi jeg var sliten...vet ikke. Følte meg veldig forvirret i forhold til det å amme. "Alle" sa jo at det skulle være en så fantastisk opplevelse: koselig, deilig følelse, nærhet osv. Men jeg fikk aldri slike følelser når jeg ammet. Det ga meg tvert i mot en ubehagelig følelse.....Ble irritabel( mot samboer, aggresiv, husker jeg også han kalte meg!!!!!!) Syntes også det var ekkelt når vi hadde gjester og f.eks onkler "hang over meg" og skiulle se på at jeg ammet....grøsss Har aldri opplevd overgrep el misbruk. Har tenkt på dette som at det er jeg som har et problem, noe jeg sliter med psykisk....?Har derfor aldri snakket med noen om dette, før nå. Vil også legge til at jeg ikke hadde noen problemer med gulp, kroppsvesker...osv. Men har full forsåelse for at folk har sine "greier"/fobier...el hva man skal kalle det. Spesielt etter en fødsel. Man er langt fra helt seg selv de første månedene,evt.årene.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå