Gå til innhold

flekker på tungen..........!!!!!!!!!!!???


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp! jeg har fått noen.. ja.. "flekker"på tungen.. si at tungen er rød da.. åså er en-to områder mørkerøde.. betyr dette at jeg mangler noe? altså kalsium osv? noen som vet/har opplevd dette?:)

 

 

og takk for alle svar!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på, men mitt "problem" er litt annerledes.

Jeg føler meg så tørr i munnen, og har fått noen sånne "nupper" der jeg føles tørr, særlig langt bak i munnen og oppe i gommen og under tungen. Ser litt rødt ut også. Ingenting hjelper, drikker vann og har prøvd tabletter som skal hjelpe mot muntørrhet. Det som er rart er at jeg ikke er tørr i munnen heller, jeg har mye spytt, det bare føles sånn... Begynner å bli skikkelig lei av det....

Skrevet

er litt vanskelig å svare uten å ha sett tungene deres da (hehe):)

men jeg har hatt noe lignende.. illrødt på tungen og litt ømt når jeg spiste osv.. det var sopp da.. (pga medisin vell og merke) .. sikkert ikke det dere har da, men går ikke det over så kan dere jo nevne det for legen etc når dere er der:)

ellers så kan jo klementiner virke litt irriterende;)

 

Skrevet

Hmmm... kanskje det har vært pga alle klementinene jeg har dytta i meg i det siste?? Har nemlig ikke spist noe særlig med klementiner de siste dagene, og nå er munnen helt normal igjen.... Hmmmm....

Skrevet

hæ?

gå og rekk tunge til legen ;)

 

ville ikke søkt på nett, lest i legebøker el.l.

da kan du finne mye rart og skummelt ;)

 

får håpe det dukker opp noen her som har hatt "samme tunga" da :)

Skrevet

Hey

Leste innlegget ditt igår sjeleglad det er fler som meg....

Jeg er medisinstudent, og benyttet meg idag av dette, da min fastlege bare sa jeg skulle bytte tannkrem...

 

Forresten bra om du/dere og gjør til zendium, selges på apoteket. Uansett så spurte jeg fler leger og det viste seg og hete after, det er en tunge betennelse som forsvinner av seg selv og som ikke kan behandles.

 

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&documentid=2175

 

her kan dere lese om den, eventuelt søke mer om den. Det er i allefall helt ufarlig, og det er jo det viktigste :) og visstnok ikke uvanlig at gravide får dette så vel som jenter i menstrasjon. Prøv å stress ned jenter og dropp strek mat og syrlig frukt, bytt tannkrem og se om det hjelper, det skal jeg gjøre nå og har allerede mindre vondt :)

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...