Gå til innhold

Angående koking


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor koker dere alt? Bakteriene i melka dør ved ca 45 grader, for sikker hets skyld bør det vaskes med varmenste vann fra springen og gjerne ligge litt i såpevannet. Men først må alt skylles i kaldt vann. Og dersom dere koker flasker o.l etter bruk av MME, hvorfor gjør dere ikke det samme med skjeer som dere gir grøt m/melk av? Eller tallerkene som grøten er på.. Synes det er unødvendig mye koking av smokker og flasker på folket her inne. Smokker anbefales at kun kokes før første gang bruk for å få vekk evt kjemikaler, deretter kun skylling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min frustrasjon over alle de hysteriske mødrene her inne...

Skrevet

Jeg syns du roter mye i innlegget ditt hi. Man skal ikke begyne med grøt(skåler og skjeer) før de er 6 mnd og da trenger man ikke koke lengere.

Skrevet

For ordens skyld så dør ikke alle bakterier ved 45 grader. De som er vanligst i melk gjør nok det, men det kan jo komme kontaminasjon fra andre kilder (hender, klut osv).

Skrevet

Mini er 6 mnd. Jeg koker enda. Fått grøt fra 4 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...