Mammaen til 2007jenta Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Har en jente på 14mnd, hun har fått sittet litt på do hvis vi har god tid ved bleieskift, ca 1-2 ganger for dagen de siste 2-3mnd. Dette har gått veldig greit, hun tisser nesten hver gang, og bæsjer om hun må det. De siste 2-3ukene har jeg lagt merke til at hun reiser seg hver gang hun må bæsje. Eks, idag satt hun å spiste, plutselig reiser hun seg, et trykk og bæsjer. Samme om hun sitter på gulvet å leker eller hva det måtte være. Dette er vel et tegn på at hun er "stor nok" til å skjønne at bæsjen er ubehagelig å ha i bleien? Hvordan gjorde dere det med toalett/pottetrening?
Ranveig R Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Ho er vel i alle fall stor nok til å kjenne at no kjem det, og det er lettare å trykke når ein står enn om ein sit på baken. Eg trur ikkje ein unge på 14 mnd kan tenke så langt fram at "no skal eg bæsje. Etterpå er bæsjen i bleia, det er ekkelt". Jenta vår er straks 13 mnd og er uhyre langt unna dotrening på noko vis. Eg ventar til ho er klar for det. Med førstemann var det då han var 2 år og 9 mnd ca og vi var på butikken. Plutseleg stoppa han opp og sa "Vent litt mamma, eg må bare tisse først" - då var det slutt og han var tørr både dag og natt i løpet av veldig kort tid ) Eg har ikkje tålmodighet til å sette så små ungar på potte/do, det er vel ikkje noko særleg håp om at dei blir tørre før tidlegast i 2-årsalderen uansett? Tar heller ein kort bleieavvenning når ungen er meir moden - forhåpentlegvis går det like greitt med lillesøster når den tid kjem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå