Gå til innhold

Jordmødre sprer frykt hos gravide...

Anbefalte innlegg

Skrevet

står det i vg... hva er deres mening om å gå til jordmødre under svangerskapet?

Jeg gikk kun til jordmor under svangerskapet og bare til legen for å få sykemld. min lege har aaallt for mange pasienter og alt for dårlig tid, derfor valgte jeg å gå kun til jordmor. hun var helt fantastisk! hadde god tid og massevis av kunnskap. hun spredde i allefall ikke frykt, derimot gjorde hun meg veldig forberedt på hva som ville skje med kroppen min både under sv.skap, under fødsel og etter... hadde aldri valgt legen fremfor henne.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=554900

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg har det vært omvendt begge gangene. Legen har hatt god tid, og har klart å roe meg ned når jeg har vært bekymret. Det klarte ikke jordmor.

Skrevet

Jeg går bare til fastlege. Er ikke lysten på prat, og trenger ikke forberedelse. Har en flink fastlege da, som er svært grundig. Forstår jo at en del har behov for praten hos jordmor, men jeg er glad for at en ikke må dit.

Skrevet

Jeg hadde en fast lege som nekta og sende meg til overtids kontroll da jeg var 14 dager over, mente jeg kunne gå ei uke til og fødsels angst var det ingenting som fantes :0(

Jeg er glad jeg fikk gå til jordmor i andre svangerskap, hun var helt fantastisk.

Skrevet

Jeg går både til jordmor i kommunen, fastlege, samt lege ultralydjordmor på fødepol.

Tidligere har jeg gått annehver gang til lege/jordmor.

Har aldri opplevd noen slags frykt med noe som helst,Har alltid blitt godt ivaretatt. Opplevde kun redsel da jeg fikk vite at minstejenta sannsynligvis var et hjertebarn.

Noen gravide er jo hysteriske og redde for alt, så er vel ikke så vanskelig å skape frykt da hos noen. Og spør man, så får man jo svar..

Skrevet

Kun hos jordmor og synes så aboslutt at alle bør ha tilgang til å kunne gå til jordmor dersom de ønsker det!

Var frisk som en fisk gjennom hele svangerskapet - hvorfor skulle jeg da gå til fastlegen min? Vil heller gå til jordmødre som er spesialister på dette feltet:) Hadde jeg hatt en fastlege jeg hadde kjent og var fornøyd med hadde jeg nok kanskje kun gått til fastlege...

Synes i hvert fall at det er på sin plass at alle får tilbud om jordmødre, uten at de trenger å gå privat:)

Skrevet

Jeg skulle ønske de to yrkesgruppene kunne utfylle hverandre! Og man sier at graviditet ikke er en sykdom, så hvorfor belemre fastlegen med timer hos den i eininga dersom det ikke er nødvendig?

Skal sies at fastlegen min skremte meg med både svangerskapsforgiftning, keisersnitt (måtte ha planlgt ks) og diabetes. Jordmor landa alt det uten noe problem - og jeg er ikke så skvetten av meg heller heldigvis:) Men jeg foretrakk nok jm, og vi har verdens beste kommunejordmor!

Skrevet

dro bare til fastlegen min. kjempe fornøyd med det. tok seg god tid og slo av seg en prat hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...