Ragdoll Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Ingen forstår noenting.. Blir frustrert! I det ene øyeblikket i familieselskap så sier alle "Nå begynner det å bli tungt for deg stakkars! Du må si ifra hvis det er noe du trenger hjelp til" og så nikker alle i kor. Så kommer dagen der jeg trenger hjelp, skulle gjerne vært på butikken og handle ALT jeg trenger. Så samler jeg opp mot og spør 2 av dem i familien som har tilbudt seg å hjelpe, men ingen orker.. Er det for mye å be om da kanksje? Skjønner jo nå hvor "landet ligger".. At de sier det for å være hyggelig.. :S Mannen ordner med oppussing i kveld og kan ikke være med meg.. Synes det er litt dårlig gjort å tilby å hjelpe og ikke gjør det når jeg spør.. :/
mariemommy Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Ja misunner alle de som i det hele tatt får tilbud om hjelp. Alle maser om at det ser så tungt ut osv, men ikke en eneste en har tilbudt seg å hjelpe med noe. Er jo ekstra mye man kunne trengt hjelp til når man har termin rett før jul og alt. . . .
Gull1 Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Åh...jeg er så lykkelig Jeg har 5 uker til termin, og min mamma har vært her i dag og rundvasket hele kjellerstuen og begge soverommene til de to største. Jeg var så glad når hun dro, at jeg sa i fra at jeg ikke trenger julegave i år
Maya_1 Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Ah, så irriterende! Nevnte du det for de? At de hadde tilbydt seg? Kjenner jo selv at noen større handletur er umulig nå, godt jeg har en mann som kan ta den delen.
Mamman til M&E Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Virkelig dårlig gjort. Her er det nesten litt omvendt, blir spurt nesten daglig om jeg trenger hjelp til noe men kommer liksom ikke på noe, ennå i allefall. Tenkte å ta frem babyklærne nå da og da kan det jo være koselig med litt hjelp til sortering. Si til dem at du synes det er dårlig gjort, for det er det virkelig!
Guttemamma75 Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Hva med å spørre de på forhånd og ikke på selve dagen? Er jo mange som har lagt planer også passer det dårlig selv om de gjerne vil hjelpe? Om du sier at en dag denne uken vil jeg gjerne ha hjelp til å komme meg ut å handle, hadde vært fint om du kunne være med og når passer det for deg? Da gir du jo de tid til å finne en dag det faktisk passer også slipper du å bli skuffet.. Selv om folk tilbyr seg å hjelpe betyr jo ikke det at de sitter stand by og venter på at du skal ringe.... Om de da sier at det likevel ikke passer noen dager så kan du jo heller si at dere spurte jo om jeg ville ha hjelp og si ifra at du er skuffet...
Venter nr3 er 22 år Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 ja skikkelig dårlig gjort syntes jeg! kan ikke si jeg får så mye hjelp jeg heller--- her er det jeg som må handle for min mormor en gang i uka(hun sitter i rullestol) hverken min mamma gjør det,eller hennes bror.. og selv har jeg tre små og er 31uker på vei...ikke rart jeg fødte 3,5uker før tiden forrige gang...nå når det er jul er det sååå mye som må gjøres...vasket gulver i dag,men må jo ta det flere ganger før jul når jeg har tre små..ååå er så sliten merker jeg,,,
Sølvi77 Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Ble lei meg da jeg leste innlegget ditt! Det "koster" så lite å strekke ut en hånd iblandt, men av og til virker det som om andre ikke tenker. Kanskje har de glemt ut hvor slitsomt og travelt det er å være gravid.. Av en eller annen grunn har jeg fått det for meg at jeg må få småkaker i hus, og det kjapt.. Håpte at noen i familien skulle verve seg, kanskje lage en ekstra oppskrift hver så hadde jeg hatt i overflod.. men nei, ingen hjelp å få.. Opplever det samme som deg; mange som ber meg si i fra, men når jeg gjør det så er det bare masse "dårlige" i unnskyldninger. Svigermor sier stadig at hun skulle gjerne ha hjulpet meg, men vi bor så laaaangt unna.. (les; 25 min. -hun er hjemmeværende og har egen bil)... Det er vel heller viljen det står på! Har funnet ut at jeg får bare holde munn; dersom jeg sier i fra blir det bare sur stemmning i familien.. men jeg har ihvertfall lovet meg selv at når de andre er i samme situasjon skal jeg jammen huske hvordan det var og stille opp for dem!
Ragdoll Skrevet 28. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 28. november 2008 Er så lett for dem å bare si det.. Er svigers det er snakk om da, som forøvrig er ufør begge to og ikke gjør noe annet enn å sitte hjemme å glo på tv.. de bor et steinkast fra butikken jeg pleier å handle på og kan kikke på den fra stuevinduet.. unnskyldningen var at "hun skulle så gjerne, men nå stekte hun koteletter og var så sulten. Hun kunne få svigerfar til å løpe hæn til meg når handlingen var ferdig så jeg fikk posene inn i bilen" Men det var ikke bare det jeg ville ha hjelp til.. vil ha noen der.. synes det er ekkelt å gå rundt på butikken alene nå hvis det skulle skje noe.. :S Svigerinna mi sin unnskyldning var at hun skulle på julebord i morgen og måtte prøve tøyet hun hadde handla.. :S Men er som du sier Sølvi77, de får igjen når de trenger noe selv..
Sølvi77 Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 ...for hun måtte prøve tøyet som hun hadde handlet! Kjære vene! Det er den dårligste unnskyldningen jeg noen gang har hørt. -nesten som jeg må notere den ned et sted. Som om hun ikke kan prøve klær resten av kvelden..
Ragdoll Skrevet 28. november 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. november 2008 Hehehe,, Ja, nettopp det jeg også tenkte.. Men jeg er ikke typen til å si ifra, så noe av det er min feil også.. Hun avsluttet med at jeg måtte si ifra hvis det var noe som helst annet jeg trengte hjelp til en annen gang! HAHA! Blir bare så feil å tilby seg for så å vise at de ikke mener det likevel.. Blir vel noe annet når den lille kommer, så skal vel ALLE hjelpe til plutselig..
glagravid Skrevet 28. november 2008 #13 Skrevet 28. november 2008 Dere kan i det minste være glade for at det bare er hverdagsting dere trenger hjelp til. Ikke at det er bare bare det heller altså, men jeg kunne virkelig, virkelig trengt MYE hjelp om dagen. Har termin 3. januar, og vi flyttet for to dager siden. I to uker før flyttingen holdt vi på med oppussing i den nye leiligheten. Det var mange som hadde tilbudt seg å hjelpe, men nesten ingen som faktisk gjorde det når det kom til stykket.. Jeg burde vel egentlig ikke ha deltatt noe særlig på den oppussingen, men hvis vi skulle bli sånn noenlunde ferdige innen vi skulle flytte hadde jeg ikke så mye valg. Så det ble oppussing til sånn 22-tiden hver eneste kveld - og fullt kjør i helgene. Nå er vi heldigvis i hus, men alt er kaos - esker overalt osv. Og vi er heller ikke 100% ferdig med oppussingen. Nå er jeg så sliten at jeg rett og slett ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Og veldig skuffet over hvor lite hjelp vi har fått. Foreldrene mine hjalp litt til noen timer forrige helg, og en del venninner har vært innom en ettermiddag. Storesøsteren min, som jeg også anser som min beste venninne - og som var forlover i bryllupet mitt i sommer har jeg ikke en gang fått en melding fra disse ukene. SKUFFET!! Håper bare ikke jeg føder nå snart pga. alt dette stresset - ikke noe særlig å ta med en baby hjem til et hus som bare er fullt av esker. Alt klart til babyen?? Absolutt ikke!! Jaja, dette ble mye syting.. Godt å få det ut da.
Ragdoll Skrevet 28. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 28. november 2008 Jeg forstår deg veldig godt jeg! Vi holder på å pusse opp overetasjen til babyen skal komme. Regner med å bli ferdige rundt helga. Men når mannen driver med det så må jeg gjøre andre ting, som å handle. (en oppgave som ikke er like lett lengre) Jeg tror de som ikke tilbyr å hjelpe, ikke husker igjen hvordan det var å gå gravid selv, og andre regner med det er den enkleste ting i verden og at vi skal klare alt som før. SELVOM vi er høygravide.. Folk skulle fått opp øynene enda mer synes jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå