Venter nr3 er 22 år Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Greit...han hadde masse akutt timer,men der satt jeg da...å ventet 1time og 20minutter..og når jeg først kom inn tok han fort blodtrykk,var bra sa han.var utslag på urin l+3 men det var ikke uvanelig visst... så hoppa jeg opp på senga,han målte...31cm på symfuse målet..det var bra sa han(er i uke 31) men han kjendte ikke etter hvordan babyen lå eller noe...bare hørte fosterlyden så ferdig!!! så måtte jeg selv ta opp at sykemeldinga måtte forlenges,og det var han enig i..men jeg ble bare sykemeldt til 15.12 for da skal jeg til han på ny kontroll...men det vil si at jeg bare får halv sykepenger i desember da....det er jo litt tull,når både han og min arbeidsgiver er enige om at jeg ikke kan i jobb før fødsel...går ut i permison 9 januar...hvorfor ikke bli sykemeldt til da?eller i allefall ut desember,når jeg alikevell får ny sykemelding da..(men da får jeg jo det på januar ...og det er jo litt dumt...
Ragdoll Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Minner meg om legen jeg selv har.. Satt å måtte være min "egen lege" i timene jeg fikk hos han. ¨Måtte selv spørre om hvordan babyen lå, og da måtte han kjenne på nytt. Sykemelding måtte jeg også ta opp selv.. Og da jeg kom hjem hadde han glemt å fylle ut symysemålene mine på helsekortet- Så jeg byttet lege og fikk de siste timene hos jm. Bytter heller til en kvinnelig lege som forstår hva det er å gå gravid og kan svare meg ordentlig på det jeg lurer på enn sånne dumme uttalelser som "Ja, det er mulig det"!
Gull1 Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Han sykmeldte deg vel frem til du går ut i permisjon? Permisjonen starter 3 uker før termin .....
Venter nr3 er 22 år Skrevet 28. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2008 nei,han sykemeldte meg til 15.12 for da hadde jeg ny time hos han...helt tåplig syntes no jeg.da får jeg bare halve pengene i desember når man trenger de mest..så blir det sikkert bare tull på januar lønna å...skal jeg ringe til mandag å kreve å bli sykemeldt ut des?kan jeg det liksom?
Venter nr3 er 22 år Skrevet 28. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 28. november 2008 har forresten termin 30.01 så jeg skal gå ut i permison 9 januar,..
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Høres faktisk ut som en relativt vanlig lege. Jeg har ingen høye forestillinger om leger - de er helt vanlige mennsker. For å gjøre en god jobb er de bl.a fullstendig avhengige av at pasienten er flink til å kommunisere hva de ønsker og vil. Man må faktisk påta seg ansvaret å spørre og grave, og kreve, dersom det er nødvendig. Det er for øvrig helt vanlig å sykmelde bare frem til neste konsultasjon. Det er jo ikke noe problem å forlenge sykmeldingen på neste kons. Det behøver overhodet ikke bli noe tull med utbetalingen dersom du er rask med å sende papierene dit de skal, og evt følger raskt opp med tlf til Nav og ber dem betale ut.
Venter nr3 er 22 år Skrevet 28. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2008 men i desember har nav utbetaling av sykepenger den15!!! så ds vil det si at jeg bare får halv sykepenger den mnd...å resten etterbetalt i jan...helt på trynet når jeg trenger pengene jeg har krav på de i des
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Som sagt, så kan Nav være behjelpelige med å utbetale før det. Men da må du selv ta affære og stå på litt. Lykke til!
Venter nr3 er 22 år Skrevet 28. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2008 blir litt provoser av sånnt du skriver-..når nav har utbetaling 15 desember i desember så har de det! hvorfor skal jeg da måtte gå ned der å mase på de at de utbetaler resten..noe som ikke er sikkert at de gjør i det hele tatt--.da får den dustete legen bare skrive en sykemelding ut des..og det skal jeg kreve at han han gjør,for herretter drar jeg til jordmora på helsestajsonen...jeg orker ikke å sitte i over en time hver gang jeg skal til han.,..så tar han seg ikke tid til å undersøke onkli engang
Med spire nummer fire<3 Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 Jeg har også vært sykemeldt de siste ukene/mnd i svangerskapet. Min lege har også forlenget sykemeldingen når jeg har hatt ny time hos han. Fremdeles har jeg fått utbetalt de pengene jeg skal, ergo tror ikke du trenger bekymre deg så mye om dette. Ordner seg det vettu.
Herkules Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 enig med tjukkebolla jeg, Nav har både mulighet for ekstra manuelle utbetalinger og sannsynlig en utbet. i slutten av des uansett. Når det gjelder nav så er hovedregelen at man må mase og eller kreve litt så det må man bare regne med
isi* med liten januar spire!! Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 Jah, enig med de to over her. Jeg var på samtale med arb giver og sånn nav opplegg for ca 2 mnd siden og der vi ble enige om at det beste var å bli sykemeldt ut svangerskapet, pga arb oppg og bekkenløsning. Jeg har likevel måttet komme inn ca hver 3 uke og fornye sykemeld. Har blitt tull med utbetalingen, men det er helt å holdent min arbeidsgiver sin feil, som glemte å sende inn +++. Men da var de på navn veldig greie og ordnet opp å betalte ut utenom betalingsdatoene etter 1 tlf. Er bare sånn det er hos lege det. Tenk med små barn og diverse sykdommer så er det godt å få komme til legen kjappt, få skrevet ut resepter o.l på disse akuttimene. Men er enig med deg i at det er nok den beste oppfølgingen du får av jm. Men tror ikke legen din er noe uvanlig sløv.
Venter nr3 er 22 år Skrevet 29. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 29. november 2008 Skrev mail til legen min jeg,så han sa jeg kan komme på mandag å hente ny sykemelding som er ut des mnd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå