Gå til innhold

Hvordan få kake til å heve????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke kakene mine til å heve - hva gjør jeg feil??? Sjokoladekake, gulrotkake o.l. Inneholder bakepulver. Er varmen feil? Pisker jeg eggedosisen for lite/mye? Hvor stor skal 1 ts bakepulver være, kanskje mengen min er feil. Setter pris på litt råd... :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pisker du mye etter at du har hatt i det tørre? Det hender seg at jeg gjør det fordi jeg ikkje føler at det får blandet seg skikkelig. Da hever det ikke.

Skrevet

nå er det ikke sikket det du har gjort feil men jeg lært av mormor at eggdosienikke kan vispes for mye ,men det det andre skal bare vendes inn ikke vispes med maskin

en ts er det samme som 5ml

Skrevet

Du skal kunne skrive ole i eggedosisen - når du er ferdig med e skal forsatt oèn være der. Det tørre sikter du og skjærer inn i røren, gjerne med en slikkepott.

Skrevet

Når du har kaker med eggedosis er det viktig at du VENDER inn det tørre etterpå.

Og det finnes eksakte måleskjeer, slik at du får det nøyaktig.

Skrevet

En ting til:) Når du steker kaker med mye egg er det viktig å late som om det bor et troll under kjøkkenet. Dette trollet skal du ikke vekke så trå varsomt:)

Skrevet

Visper det tørre kraftig med kjøkkenmaskin inn i eggedosisen, så der har vi nok svaret på hvorfor det ikke hever... Føler at det blir så mange klumper dersom jeg ikke visper skikkelig. Da får jeg prøve å skrive ole neste gang ;-) Takk damer!

Skrevet

Hvis du bruker sikt og slikkepott skal du nok få det klumpefritt:) "Skjær" langs kantene med slikkepotten og sikt litt av gangen.

Lykke til:)

Skrevet

Et annet lite tips: ikke smør forma. Hvis du ikke gjør det "klatrer" deigen opp fordi den får tak i sidene. Dette gjør den ikke om du smører den først ;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...