Gå til innhold

Har noen greie på lover angående borettslag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg sånn at vi gjennom halvannet år har klaget på musikk fra naboen. Det er spilling dag og natt. Vi har samarbeidet godt med naboen og ringt henne flere ganger da hun har spilt,slik at de kan skru ned. Vi har sendt ca seks klagebrev til styret,hvorav det ble bestemt møte med naboen. Dette førte ikke frem da de fortsatte å spille. Nå har de fått ett forbud om å spille mellom visse klokkeslett. Dette har fungert bra,inntil nå.

Det jeg lurer på er om det finnes en lov som overstyrer styret? Det skjer tydeligvis ikke noe fra styrets side. Hva har de lov til? Hva har de ikke lov til? Hvor langt må det gå før noen får varsel om utkastelse? Håper noen har erfaring med dette og kan hjelpe meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier husordensreglene deres? De kan være litt ulike fra borettslag til borettslag.

Ellers så er det jo gjengs regel at en ikke skal være til ulempe/belastning/forstyrrelse for naboer, og stille etter kl 22.00-23.00.

Du kan omgå styret ved å kontakte politi, om det er galt nok. Det har jeg gjort, selv om jeg bor i borettslag. Kontaktet ikke styret først. Politiet kom her, hvertfall. Kl 02.00.

Skrevet

Husreglene er klare. Det skal være stille etter 23.00. Iallefall på hverdager,på helgene kan man ta seg en fest i ny og ne.

Ja,jeg kan kontakte politiet. Jeg tror likevel ikke det fører til noe siden vi har hadde ett møte med dem,pluss at vi hadde ett nytt ett i sommer. Da ble det jo bestemt at vi skulle ringe hver eneste gang. Det skulle blir så stille atter... Det skjedde jo ikke,så jeg aner ikke hva styret har tenkt til å gjøre. De har tatt flere telefonsamtaler til dem,pluss ett klagebrev. Hva annet kan de gjøre?! Annet enn å si fra til dem igjen.. Jeg tror kanskje det må være klager fra tre forskjellige eiere før vi kan nå frem til noe.. Jeg blir iallefall helt i gal i hodet! Møkkamennesker!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...