AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Gud så uggen jeg er. Har vært hjemme fra jobb i 3 dager nå for jeg kjenner meg fullstendig utslitt og sliter med kvalme, men kaster ikke opp.. Får så dårlig samvittighet for jobben, for jeg kaster jo ikke opp en gang.. Men er bare så skikkelig uvel og kan nesten ikke stå oppreist.. Blææ.. Er litt over 9 uker på vei nå. Noen gode råd til noe jeg burde spise eller drikke for å få litt mer energi idet minste...? Skal til jordmor til mandag og lege til tirsdag. Får håpe litt blodprøver kan gi litt svar.. evt. til nød en liten sykemelding .. Men husker jo hvordan det var forrige graviditet: "Graviditet er ingen sykdom!" Nei, takk den er grei... Men å nesten ikke klare å stå oppreist er forenlig med å gå på jobb..?? sukk..
Barbarella og froskebarna Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Hei! Jeg skjønner akkurat hvordan du har det, jeg er selv kvalm hele døgnet uten å spy, og det er ofte vanskeligere å få sympati når man ikke spyr. Men det å gå rundt hele døgnet og være kvalm kan jo faktisk være verre enn å være kvalm f.eks. bare på morgenen, spy og bli ferdig med det. Jeg er nå 20% sykemeldt, dette hjelper meg veldig. Kuttet først ut alt på fritiden, men det var ikke nok, jeg ble nesten deprimert av å føle meg så dårlig hele tiden og være så sliten. Nå kan jeg ha litt kortere dager på jobb, og dermed føler jeg at jeg kan yte litt når jeg er på jobb.. Graviditet er jo ingen sykdom, men det betyr ikke at det er veldig tungt for kroppen og at enkelte av oss trenger å få lov til å ta det litt rolig i en periode. Be om sykemelding, si hvordan du har det så får du nok det!
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 28. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2008 Det var koselig å få litt sympati. Føler at det er vanskelig for folk å forstå at det går an å føle seg elendig uten å faktisk spy.. Har til og med lagt meg kl. 20 for å få nok hvile og ta vare på meg selv og komme meg på jobb. Men når ikke det holder heller, så følte jeg at en egenmelding var på tide.. Får høre litt med legen om jeg får noe sympati der. God bedring til deg!
Barbarella og froskebarna Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Lykke til og god bedring! Ser at vi er ca like langt på vei, forresten, jeg er 9+5 i dag. Legger meg tidlig hver kveld jeg også, men det hjelper liksom ikke, sitter og måper foran pcen store deler av dagen (men det har altså blitt bedre etter at jeg fikk begynne med kortere dager/sykemelding). Får håpe vi begge følger "normalen" og blir ferdig med kvalmen ved 12 uker!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå