Gå til innhold

trenger mange svar FORT!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

er gravid i uke 36. sto på badet. plutselig så stakk det fra underlivet med bekkenet å nedover innsiden av beina.. to ganger så og si rett etter hverandre.. det gjorde så vondt at jeg måtte lene meg inntil vaskemaskinen.

nå verker det på innsiden av beina.. noen som kjenner seg igjen?

aldri kjent det før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine rier startet sånn. Om det ikke gir seg ringer du føden :)

Skrevet

Hadde ikke sånn selv, men venninna mi hadde så hardt nedpress at hun måtte stoppe opp og bøye seg ned. Beskrev det som at noen stakk en kniv opp i skrittet hennes. Så det kan høres ut som nedpress :) Og det er helt normalt mot slutten av svangerskapet.

Skrevet

Jeg hadde også slike smerter du beskriver noen ganger på slutten av mitt svangerskap. Jordmora mente at det var bekkenet. Hadde ikke plager fra bekkenet ellers.

Skrevet

kjente du det ikke i ryggen eller noe som alle sier? var skikkelig sånn tak. har sovet dårlig i hele natt pga noe veldig nedpress..

å jeg er alene :S ringte mamma å hørte om hun kunne komme å hente meg pga jeg vil ikke være alene.. da sa hun at mi tante kunne komme, men hun røyker som en skorstein så jeg orker ikke å sitte i hennes leilighet..

ble litt vel oppgitt når hun ikke kan komme ut når det gjelder sånne ting.

blir jo redd jo ..

Skrevet

men jeg har null plager med bekkenet eller kroppen i det hele tatt.. å har bekkenet noe med innsiden av låra å gjøre? årh. blir litt sånn rar av dette HI

Skrevet

Joda, smertene krøyp opp til rumpeballene og etterhvert korsryggen, men innen da hadde jeg rier hvert femte minutt og skulle uansett inn til føden.

Skrevet

så det var ikke sånn med ei gang altså? tak i ryggen tenkte jeg på.

er ikke sånne stikninger i underlivet. det har jeg hatt mange ganger før. å det var jo bare boller og brus forhold til dette..

fikk de takene 15.30. å jeg kjenner ikke noe mer nå..

HI

Skrevet

Nei, ikke fra starten av. I starten hadde jeg utrolige vonde strålende smerter på innsiden av låra, og litt opp mot hoftene liksom. I starten var det vel en 20 min til 30 min i mellom, og så etter en halv natt tok deg seg opp til å bli mer regelmessig og oftere. Hvis det gir seg er det kanskje bare litt modning på gang. Prøv å slappe av mest mulig du sånn at du har krefter til fødselen du :) Lykke til!

Skrevet

helsikke heller.. får håpe det bare er modning.. nå har det gått en halvtime.. er helt skjelven i hele kroppen jeg nå.. var stygg med mamma i telefonen også.. klarte liksom ikke tenke helt klart..

samboer er på vei til julebord som han skal være hele helga. som er 3 timer herfra. vil liksom ikke rope ulv ulv å ødelegge helga hans heller.. er liksom siste kosehelga hans før han er stucked whit me frem til terminen og etterpå..

HI

Skrevet

Au - jeg opplevde akkurat det samme som deg ca tre uker før jeg fødte lillemann! Jeg var helt sikker på at fødselen var i gang... men det skjedde ikke noe mer - var utroooolig vondt da!! Var mye plaget av kynnere og nedpress, men det jeg opplevde da var noe helt annet... vet fremdeles ikke hva det kom av - fikk det ikke igjen heller:) Forhåpentligvis så er det ikke fødselen som er i gang! Du får holde oss oppdatert;)

Skrevet

ja. det var liksom tydelig noe helt annet dette hehe.. nå er det jo over tre kvarter siden.. så får håpe at det ikke kommer flere jevne da hehe..

men var de takene du kjente tre uker før fødsel like på rier?

hvor lang tid kan det gå mellom hver ri i begynnelsen?

HI

Skrevet

Sånne tak hadde jeg mot slutten.. Men jeg gikk på trynet i ett sett. Mistet balansen og følelsen i beina når jeg fikk det.. Jeg lo mye av med selv og så for meg hvor rart det så ut:-) Jordmor visste ikke hva det var, men det var vel ikke så farlig, det gikk bra:-)

Skrevet

ble du liksom nummen hele kroppen.. for det er jeg nå. er skikkelig lemster nede med bekkenet.. litt under der kansje..

HI

Skrevet

Hei

Det kan jo hende det bare var noen kraftige kynere du fikk. De kjennes ut som rier.

Skrevet

Ja, det er nok bare en kraftig kynner hvis du ikke har fått noe mer enda :) Jeg tror samboeren din får kost seg på festen jeg.

Skrevet

hmm.. mulig mulig.. har hatt kraftige kynnere i hele natt. å de kom liksom etappevis..men dette var et skikkelig tak som fikk meg til å krøke meg sammen i ren refleks.

HI

Skrevet

vi får håpe det :) han fortjener det virkelig.. å jeg vet at han hadde snudd å reist hjem om jeg hadde fortalt han dette..

så jeg må vokte mine ord ovenfor han hehe

HI

Skrevet

Du får passe på hva du sier ja :) Men det høres jo ut som om kroppen jobber med å gjøre deg klar til fødsel, så det er ikke dumt å ta livet litt med ro!

Skrevet

tusen takk for kjappe svar :) beklager om jeg har virket krass.. følte meg bare litt handlingslamma og skremt med ei gang..

HI

Skrevet

Det er helt normalt, ikke noe å unnskylde seg for. På slutten av svangerskapet er det 1000 ting man kan begynne å bekymre seg for samtidig som hormonene styrer.

Lykke til videre og med fødselen. Dette går bra skal du se ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...