Gå til innhold

Gravid i skibakken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et spørsmål jeg alltid glemmer å spørre jordmoren min om: Er det greit å stå på ski eller snowboard selv om jeg er gravid? Er nå i min 20. uke, og hadde sett for meg en lang skisesong etter jul, men er det litt dumt det kanskje?

Innser at jeg høres litt naiv ut, men merker ingenting til graviditeten, og energi nivået er på topp! Har så lyst til å nyte den fine myke snøen i fjellene:D

Har noen en formening om dette eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også lyst til å nyte bakken i vinter, men er redd for fall som kan skade fosteret...

Skrevet

Klart dere kan. Det går an å kose seg i bakken uten å drive ekstremsport. Er dere trygge med ski på beina og ikke risikerer å falle av en den minste hump, ville jeg ikke vært bekymret. Jeg forsøkte å lære å stå på snowboard for noen år siden mens jeg var gravid. Jeg var pysete, klomsete og falt rett som det var. Da jeg plaska på magen på isete underlag fant jeg ut at det var på høy tid å gi meg.

Skrevet

Viss du er stø på bena og ikke er redd får at du faller, så kan du jo sefølgelig gjøre det. Men eg skal/tør/vil ikke stå på slalom i vinter vertfall, hadde kansje sitt litt dumt ut for meg som er høygravid i januar-februar også, hehe:P..

Skrevet

Hei,

Jeg har også lyst til å dra i bakken og på fjellet!!!

Fjellet og Trysil er mitt 2 hjem hele vinteren... men ikke i år.

I dag har jeg felt mange tårer fordi alle skal på fjellet i helgen og jeg skal være hjemme og sture....

Selvsagt kunne jeg vært med, men uten turer i bakken, uten turer på byen - det blir ikke helt det samme gitt. Blir neste værre å se bakken og snøen...

Jeg er i uke 30 ( bare på besøk fra 3 trimester), og har fått stoor mage.

Så jeg tør ikke stå på ski nå, tror heller ikke jeg hadde fått på meg noen av skiklærne mine... For ikke å snakke om skistøvlene, jeg klarer jo nesten ikke ta på meg vanlig sko:-)

Så nyt du den tiden/de ukene du har forann deg nå. Dra i bakken og kjør forsiktig. For etter jul tror jeg det blir vanskligere. Men sånne ting er jo veldig individuelt da! Jeg har hørt historier om jenter som har stått på ski når de var høygravide jeg! Det hadde aldri jeg turt!!

God vinter:-)

Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Jeg har også snowboard og nye carvingski som jeg kjøpte ifjor - men jeg ville IKKE gjort det om jeg var deg.

Det er greit nok at VI er stødige og har kontroll, men du vet aldri når naboen i løypa deiser inn i deg! og det er nok til å faktisk kunne skade lille i magen!

Mamma stod jo på ski med meg når hun var 6-7 mnd på vei på Lifjell, og hun datt. Det gikk jo bra med meg, men hun var ekstremt nervøs etter det fallet og dro ikke på ski igjen resten av svangerskapet.

Om du skal være så uheldig å påføre ditt ufødte barn skade vil du nok aldri tilgi deg selv i ettertid.

Vent noen mnd til ungen er på utsiden og kjør ræva av deg da :)

DET skal jeg :)

Skrevet

jeg elsker å stå på snowboard.

Å er helt sikker på meg selv.

Det er andre i bakken jeg ikke stoler på, pluttselig så kan det komme en bak fra å kjøre rett i meg.

Men det er jo en vurderings sak, nærmest bod i bakken de 15 siste årene (før jeg fikk barn, har nå en gutt på 19 mnd) å har aldri opplevd at noen har kjørt på meg.

Men tenker at det ville vært så inmari kjedelig om noen greide å kjøre i meg akurat den lille stunden jeg er gravid.

Skrevet

+

merket i fjor at det å bli mor har gjort meg litt mer forsiktig.

Nå går det faktisk utover noen andre enn meg selv om jeg skader meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...