Gå til innhold

Så grusomt lei meg... :(

*Emma & Mathias*spire i magen*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL idag, 7+6 på vei. Ventet å se et lite hjerte som slo, og få med bilder hjem til spente venner og familie..

Men legen kunne ikke se mer enn en fostersekk, og såvidt antydning til et foster. Ikke noe hjerte, ikke noe liv. Han nevnte ingenting om MA, men selv er jeg overbevist..

Hansatt meg tilbake til uke 5 i svangerskapet, og jeg prøvde å forklare han at det ikke var mulig, ift når jeg testet positivt, men det øret nektet han å høre på.

Kunne han enda bare sagt til meg at han mistenkte en MA, eller at noe annet var galt, så hadde jeg fått ro i meg, men han ville ikke svare meg på om det var noe galt, ville kun ha meg tilbake på ny ul om 3 uker..

Eier de ikke medfølelse disse legene? Sette meg på pinebenken så lenge, og jeg går kanskje rundt med et dødt foster i meg, og må fortsette å gjøre det i 3 uker...

Helse-Norge meg i ræva!!! Orker ikke vente så lenge jeg, så har fått time på Volvat på mandag, så da faller den endelige dommen der.. Men det koster jo skjorta da :(

Finnes det håp for at dette kan gå bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan nok ikke gi deg et svar på om dette går bra eller ikke...

Ville bare dele min medfølelse med deg... Vet akkurat hvordan du har det.

Tror nok kanskje du skal belage deg på at dette kan være en MA i og med at du ikke så hjertelyd eller noe sånt. Jeg var på UL på mandag, var da 8+2 og så klart og tydelig hjertelyden og at babyen bevegde seg, så da burde vel egentlig du også gjort det siden vi nesten er like langt.

Men jeg har også vært i din situasjon om å bare se en tom fostersekk. Ble også fortalt at jeg måtte komme tilbake om 2 uker for å se om de fant noe mer da. Det resulterte i at jeg begynte å blø uka etter og det hele ble en SA.

Men det kan jo også være som legen din sier at du ikke er lengre på vei enn 5. uke. Du får bare bite tennene sammen, og holde ut til mandag, hvis du ikke får noe svar da, så kan du be om at de tar en blodprøve av deg med noen dagers mellomrom for å sjekke om hcg-nivået i blodet ditt går opp eller ned.

Masse lykke til...

Skrevet

Det er fullt mulig at du er kortere enn du tror, og at du har testet positivt tidlig. Håper på det beste, fortell hvordan det går, skjønner godt at du drar på Volvat. Jeg var selv på ultralyd i uke 5 uten å se noe som helst. Da jeg kom tilbake 2 uker senere var det liv.

Skrevet

Er i samme situasjon. Fikk blødninger på lørdag, på mandag var jeg hos fastlegen for å ta undersøkelse. Ble antatt at jeg var 8 uker på vei,og fikk hastetime hos gyn på sykehuset. Ble sjekket på dagen, men der så de heller ikke noe annet enn en fostersekk. Så han antok at jeg ikke kunne være så langt som 8 uker, men fikk ikke noe eksakt. fikk ny time igjen nå til mandag (en uke etter) for å se om det er forandringer. Er det ikke noe mer neste gang var det ikke sikkert det kom til å bli noe mer.

Fikk heldigvis bare en uke og vente, men 3 uker er jo sinnsykt lenge!! Jeg sliter med denne ene uken lissom , kan ikke tenke meg hvordan du har det da. At du har fått nye time et annet sted er jo bare bra, det tror jeg at jeg også ville gjort, og det er verdt pengene synes jeg :ja:

Krysser fingerne for oss

Skrevet

Huff, dette hørtes vanskelig ut. Støtter deg i time på volvat. Det er for lenge å gå og vente i tre uker.

Skrevet

FY FLATE! At d går an å ta seg jobb som ul tekniker når man ikke eier følelser og vet hvordan man skal oppføre seg mot damer som opplever dett...jeg blir så forbanna...Jeg hadde en ma tidligere og jeg opplevde det mennesket som tok ul på meg som d kaldeste jeg noen sinne har møtt...hun va faktisk også jordmor..jeg er ikke rasist men grr...jævlig guling tenkte jeg etterpå...hun hadde verken aning p hvordan hun skulle si at jeg ikke hadde noe liv inni meg lenger,og hun fortalte meg ingenting mens hun holdt på inni dær og hver gang jeg spurte og selføgelig frustruert og begynte å gråte,,,enethun gjorde var å hysje på meg.." hysj,jeg må konsentrere meg"....og etterpå sa hun bare..."ikke noen vits i å gråte,d er ingen bebi lengre"...da var jeg 14 uker på vei og hadde sett et bankende hjete i uke 8! Så d finnes d i helsevesnet som aldri skulle fått slike jobber! Jeg føler virkelig med deg!Hvordan gikk d på timen på volvat?

Skrevet

Det er vel nettopp da det er VITS å gråte...jøss for en dame, det høres helt utrolig ut at noen med så lite medfølelse får lov å jobbe i en jobb hvor det faktisk innimellom innebærer å måtte gi folk triste beskjeder. Føler med dere som har opplevd sånt! Jeg tror ikke de som jobber med dette hver eneste dag tenker over hvor mye det faktisk betyr for den enkelte pasient å få god informasjon og bli tatt vare på. For oss det gjelder er jo dette det viktigste i livet når man er oppe i det. For dem er vi vel bare nok en gravid i mengden av alle gravide...

Skrevet

Å, jeg vet så godt hvordan du har det. Er i akkurat samme situasjonen selv. :( Her hjemme har vi regnet oss frem til at jeg er i ca uke 6-7 (oppdaget at jeg var gravid på mandag). Var hos lege på fredag som tok en lett sjekk og mente alt var normalt. Men pga av daglige blødninger og stikk i siden fikk jeg Ul på sykehuset samme dag. Vi forventet å se hjerterytme, men alt vi så var en "skygge" i livmoren......:(

Jeg ble også satt tilbake, men det er nesten umulig ifølge mine beregninger. De tok en haug med blodprøver (hadde også cyste på eggstokken og misstanke om svangerskap utenfor livmor...)

Fikk vel egentlig beskjed om at det enten var et tidlig svangerskap(!) eller en spontanabort.

Jeg skal tilbake på lab´en i morgen for ny hcg (fikk bare 3 dager å vente, men syntes bare det er utholdelig....) , og er selvfølgelig dritnervøs. Har fortsatt ømme bryster, men de har liksom ikke vokst mer siste uka...

Jeg syntes det er vel verdt å bruke pengene på Volvat, de er mye flinkere til å informer/forklare deg hva som skjer. Hadde helt klart gjort det selv om jeg ikke hadde fått ny time imorgen.

Lykke til jeg krysser fingrene for oss. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...