Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Sjefen til mannen (eller, han er vel ikke sjef i praksis, men på papiret) har vært borte siden forrige uke, uten sykemelding. I går kveld lovde han mannen min at han skulle komme på jobb i dag, skulle bare til legen en tur først. Mannen min gikk altså og ventet på ham, og de hadde sinnsykt mye å gjøre (skikkelig sesong der nå). Hørte ingenting, og prøvde å ringe ham. Fikk ikke noe svar, og sendte melding. Klokka 14 ringte denne fyren og sa han hadde gått hjem og lagt seg etter legen, men at han kom på mandag. De skulle egentlig jobbe overtid begge to i dag, men nå må jo mannen ta alt sammen, så han blir stående i hele kveld og i morgen. Han har allerede jobbet 15-16 timer dagen hele uka siden han andre er borte... Jeg vil ha mannen min hjem!!!!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Burde ikke sjefer også ha gyldig fravær? Er det ingen andre som kan hjelpe til?
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Nei, det er bare de to på den avdelingen, nærmeste avdeling med noen som kanskje kunne klart jobben (mye å sette seg inn i) er 3 timer å kjøre... HI
Gjest Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Jeg jobbet et sted hvor vi hadde problemer med arbeidsmoralen til daglig leder. Vi var nødt til å ta det opp med styret. Vi valgte å la ombudet vårt tale vår sak, men vil tro et styre uansett er interessert i å vite slikt i og med at de er til syvende og sist ansvarlige for butikken.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Ja, jeg syns egentlig han burde gjøre det. Denne "sjefen" er plassjef, mens mannen min har endel andre ansvarsområder. De styrer altså bedriften like mye begge to, men han andre er til syvende og sist ansvarlig. Han kan jo ikke bruke egenmelding 10 arb.dager på rad vel? Og jeg syns det er dårlig gjort å si han skal komme på jobb, ikke dukke opp og ikke engang gi noen beskjed! Mannen min har jo et liv utenfor jobben også, men nå har han ikke så mye valg, er bare nødt til å jobbe sent i dag og jobbe i morgen. Han har lagt seg samtidig med ungene og stått opp midt på natta for å gå på jobb denne uken, fordi han vil prioritere tid med ungene. Han gjorde ikke det i natt siden han andre jo skulle komme, så da må han stå utover kvelden. Han kan ikke bare gå hjem heller, de har konstant tidsfrister på ting som må bli ferdig og på mandag er det revisjon hos dem så han må få orden i en haug med papirer og greier, som egentlig er han andre sitt ansvar...
Gjest Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Dere har all min sympati. Der er kjempeslitsomt når en leder ikke klarer ansvaret sitt, for det innebærer merarbeid på alle andre (dårlig ledelse er drepen for en bedrift). Hvis bedriften er med i inkluderende arbeidsliv kan egenmelding brukes ganske lenge, men ti dager høres drøyt ut uansett. Arbeidsgiver er jo forpliktet til å ta opp arbeidssituasjonen med folk som sliter på den måten, og det gjelder også ledere!
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Nei, ikke IA-bedrift, står ihvertfall i kontrakten at egenmelding bare kan brukes 4x3 dager årlig så... Han får ringe til sjefen over dem igjen, for dette går ikke. Forhåpentligvis tar de det alvorlig, det er et stort og seriøst firma så...
Gjest Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 De gjør nok det så lenge det legges fram på en saklig måte med fokus på bedriftens beste, slik at det ikke blir tolket som et personlig oppgjør mellom rivaler ;-)
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #9 Skrevet 28. november 2008 Sjefen i oslo ringte mannen på jobb i dag og spurte etter han som har vært vekke i dag. Mannen fortalte det som det var, at han skulle komme men ikke hadde dukket opp og ikke gitt beskjed. Det var ikke sjefen i Oslo akkurat så veldig fornøyd med... Jeg håper han får litt refs da!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #10 Skrevet 29. november 2008 I går kveld snakket mannen min med denne fyren igjen, og han lovde han skulle komme å hjelpe han i dag, siden de hadde så sinnsykt mye å gjøre. Ble enig om å møtes klokka 10. Mannen min kom på jobb, og når vi snakket sammen for fem minutter siden var denne fyren ikke kommet, og hadde slått av telefonen. Nå har mannen min ringt sjefen i oslo igjen, og dette var IKKE populært! Man kan ikke si man skal komme, la vær å dukke opp og ikke ta telefonen to dager på rad. Jeg håper han får en skikkelig advarsel. Mannen min kan jo ikke stole på at han kommer til mandag heller, og da må han ta hele revisjonen alene. Dvs enda mer overtid neste uke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå