Superbolla Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Var til legen på første kontroll for fem uker siden, og hun skulle da sende inn henvisning til ultralyd. Da jeg tre uker etter ikke hadde fått noe brev fra sykehuset ringte jeg og lurte på hvorfor. På sykehuset sa de at de ikke hadde fått noen henvisning fra legen. Ringte da legekontoret og ba de om å sende den. Ringte igjen uka etter for å være på den sikre siden, men da jeg i dag, FEM uker etter legebesøket enda ikke hadde fått brev om ultralyd ringte jeg sykehuset igjen som fremdeles ikke hadde mottatt henvisning. Ble så irritert! På sykehuset sa de også at det hastet litt, for de begynte å få fulle dager, og det er bare 4 uker til jeg er i uke 19 når de pleier å ha ultrlyd på mitt sykehus. Ringte legen min, og helsesøstera ringte meg opp igjen og sa at det lå i bunka over ting som skulle gjøres, men det var noen andre ting som ventet først! Blir så irritert! Sakl det ta fem uker å skrive en henvisning? Da har hun for mange pasienter. Har prøvd å bytte lege, men ingen innenfor det samme legekontoret har ledig desverre. Godt å få ut litt irritasjon! Sist jeg var gravid kom brevet fra sykehuset to uker etter førstelegebesøk, men det var hos en annen lege. Har flyttet siden den gang så har derfor byttet legekontor.
snuppene 09 og 11 Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Hei! Skjønner godt du er irritert. Kan ikke være noe gøy å måtte gå sånn å vente på å få vite når timen blir, og når du atpåtil få høre fra sykehuset at det begynner å haste, har jeg forståelse for at du blir frustrert ja. er det ikke ett annet legekontor du kan bytte til da? selv om det ikke er noe ledig innenfor samme lgekontor. kommer jo selvfølelig ann på hvor langt det er til neste legekontor da. er jo ofte ett problem at legene har for mange pasienter. de får jo betalt pr pasient pr år, uansett om man er der eller ikke, så mange leger som tar inn så mange som de har lov til...dessverre.. jeg valgte å beholde fastlegen min da jeg flyttet til nabokomunen. Der har de som regel god tid (hvertfall i forhold til mange andre) selv om det er tr leger som har kontor rett ved her jeg bor, og mange andre som også er nærmere enn min fastlege. men det er klart at det er jo grensr for hvor langt unna det er greit å ha legen sin også da. jeg har 20 minutter å kjøre til legen, og det er helt greit. da jeg var hos legen var jeg der en onsdag, og lørdag morgen lå innkallelsen til UL i posten, så jeg er heldig, her jobber de veldig raskt. sånn syntes jg det skal være. ble ett langt innlegg dette. håper hvertfall at de får fart p sakene, snn at du snart sitter med et brev i handa!
Superbolla Skrevet 28. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 28. november 2008 Ja håper de gjør noe med det nå. Er ikke så kjempelangt til neste legekontor, men det er et stykke til neste kvinnelige lege med ledig liste, og jeg vil helst gå til ei dame. Den andre kvinnelige legen på mitt legekontor har full liste. Men vet du om jordmor kan sende henvisning til UL? Så heldig du var da som fikk brev så raskt! En går jo og gleder seg til UL! Det har jeg i alle fall gjort begge gangene!
snuppene 09 og 11 Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 jeg vet ikke om jordmor kan sende henvisning til UL. men kan jo godt være hun kan, for er jo noen som velger å ha alle kontrollene hos jordmor. vet at jordmor ikke kan skrive sykemeld, da må man til lege. du kan jo ringe jordmor og høre om hun kan. Ja man gleder seg jo til UL. det gjør jeg oxo:-) Er vårt første barn, og syntes det blir veldig spennene. og så er det i tillegg greit å vite dato for UL, slik at man kan planlegge litt, her har mannen min ordnet seg fri fra jobb den dagen, så greit å vite dato i forhold til egen jobb, og hans jobb. lykke til!
Nonsense Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Jeg er 14 uker på vei. Måtte mase skikkelig på legen for å få han til å sende søknad om fødeplass. Nå får jeg antageligvis ikke plass på Rikshospitalet fordi han var så treig. Dessuten skal jeg til Spania og bo der i tre måneder etter jul, og hadde vært fint å hatt ultralyd til da. Trur ikke han har sendt henvisning om det ennå. Blir frustrert over treighet. Og jeg aner jo ikke hvordan ting skal gjøres. Er mitt første svangerskap. Fikk vite først nå at jeg skulle ringe jordmor selv, og gjorde det i dag, men de har ikke ledig time før jeg drar til Spania, så da må jeg antageligvis dropp det. Argh... Kan gjerne få noen tips jeg også, hvis noen har noe...
Gjest Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Jordmor kan sende en henvisning til sykehuset. Hun gjorde det med meg sånn at jeg kunne bli undersøkt skikkelig igjen med UL, blodprøver osv siden legen ikke klarte å følge meg opp. Fikk time på sykehuset en uke etter hun hadde sendt det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå