myboylollypop Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 helt ærlig- hva som er så bra med å bo her liksom?
Gjest Sauen - preggers Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Vel, så godt som det beste systemet for trygd, helse og skoleverk i verden.
yasmina Skrevet 28. november 2008 #4 Skrevet 28. november 2008 Jeg vet ikke - saa derfor bor jeg ikke der
Gjest Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Jeg bor her fordi gubben synes Norge er det beste landet på jord. Ellers hadde jeg flyttet til Frankrike tror jeg.
myboylollypop Skrevet 28. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 28. november 2008 vurderer å flytte til new zealand el australia- derfor jeg spør.
Gjest Sauen - preggers Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Det er jo fine steder det også=) men husk på alle krypdyrene og slangene da, de syns jeg ikke er sååå kjekke...
myboylollypop Skrevet 28. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 28. november 2008 er ikke så veldig mange slanger i byene da...!hehe
Gjest Sauen - preggers Skrevet 28. november 2008 #10 Skrevet 28. november 2008 Nja, si ikke det... en kompis av meg bodde der nede (dog uti forstadene, men nært sentrum) og har flere ganger funnet slanger i badekaret, skapet og andre koselige steder...=P
Gjest Sauen - preggers Skrevet 28. november 2008 #11 Skrevet 28. november 2008 http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article1626638.ece
Gjest Skrevet 28. november 2008 #12 Skrevet 28. november 2008 Det er jo en litt annen kultur. Der gjelder anti-janteloven for fullt, på godt og vondt. Så det er vel et spørsmål om hva du foretrekker? Forøvrig har jeg tilgode å møte en New-Zealender utenfor landet sitt som har hjemlengsel, så jeg ville nok først vurdert Autralia. Australiere flest snakker alltid pent om landet sitt.
myboylollypop Skrevet 28. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 28. november 2008 har bodd i australia og new zealand før, så jeg vet LITT hva jeg går til liksom! kunne godt bodd begge steder! nei,ikke lett å vite hvor man skal gjøre av seg i denne verden!
Gjest Skrevet 28. november 2008 #14 Skrevet 28. november 2008 Men når du bodde i utlandet så savnet du vel ting med Norge? Hvis ikke er det vel åpenbart at det ikke finnes så mange grunner for deg å bo i Norge Det jeg savner når jeg er i utlandet er naturen her.
giggsi Skrevet 28. november 2008 #15 Skrevet 28. november 2008 Siden vi er på dib - Vi har lang svangerskapspermisjon - gode sykelønnsordninger - Vi trenger ikke betale eget sykehusopphold om vi ikke er forsikret - gode ordninger dersom en skulle bli alene med barn Noen gode grunner
-MtG- Skrevet 28. november 2008 #16 Skrevet 28. november 2008 I Australia har de vel bare 6 eller 12 ukers fødselspermisjon? Jeg synes norge har veldig bra ordninger på det meste her i norge, selv om ting selvfølgelig ikke er optimalt for alle så har vi det veldig godt her. Jeg vil ikke flytte ut av Norge:)
Den heldige eier av ett barn Skrevet 28. november 2008 #17 Skrevet 28. november 2008 Jeg kan vel bare svare for meg selv, og jeg bor her fordi familien min er her, vennene mine er her, jobben min er her og så elsker jeg mørke vinterdager med masse snø og -20 ute:) Hadde derimot all min familie flyttet til et annet land, ja, da hadde jeg nok tatt lillemor under armen og tuslet etter:)
Gjest Skrevet 28. november 2008 #18 Skrevet 28. november 2008 Mye som er fint med Norge, men skulle gjerne bodd abroad!
Norwegian by injection Skrevet 28. november 2008 #19 Skrevet 28. november 2008 He he, jeg tror ikke du hadde spurt dette spm. om det hadde vært midt på sommeren, eller?
Miss Foster Skrevet 28. november 2008 #20 Skrevet 28. november 2008 Jeg har nå flyttet hjem til Norge etter 11 år i utlandet og kan vel si at det er mye som er positivt her i forhold til andre land. - lang svangerskapspermisjon - hjelp til alenemødre - hvor lenge man kan motta arb.ledighetstrygd - gratis tannlege til barn - GODE, veldig GODE lønninger - mulighet til å kjøpe deg hus før du er fylt 40 - BILLIGE barnehager, og for de fleste - barna kan gå alene til skolen - ikke frykt for kidnapping - barna kan leke ute alene uten at mor eller far må være med og passe på hele tiden - et land som er lagt opp til å ha små barn, ved. f.eks babykino, bibilotek med barneavdelinger (det er det IKKE alle land som har) - mange slike ting som for nordmenn i Norge er opplagt og man ikke tenker over, og som man må se langt etter i andre land Minuset for min del her hjemme er høsten med regn, regn, mørketid og mer regn. Men synes det er morsomt å oppleve vinteren igjen for første gang på 11 år.... )
Gjest Skrevet 28. november 2008 #21 Skrevet 28. november 2008 Vi lever og bor i et av verdens desidert aller beste land. Velferdsordning, demokrati, frihet til å si det vi mener, likestilling ( så godt som i hvertfall), trygt og fredlig i sammenligning med svært mange andre land. På toppen har vi fantastisk flott natur og årstidene som også har sin sjarme. Nydelig vår, deilige sommere, fargerik høst og vakre vintre. Om det til tider er litt ruskevær så får det tåles når vi har det så godt ellers. Er svært glad og takknemlig for at jeg er født og oppvokst her og at barna mine får de fordeler de har av å være født her. Trenger du flere gode grunne? Er ikke dette godt nok så vær så god, FLYTT!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 28. november 2008 #22 Skrevet 28. november 2008 fordi Norge er et forbanna bra land. vi har ufyslig bra foreldrepermisjon, som i stor grad gir begge foreldrene muligheten til og tilbringe tid sammen med barnet sitt. vi har en folkeskole som er solid og sterk, som gir alle barn muligheten til og lære seg elementære ting. vi har lånekassen, som gjør at ungdom som kommer fra fattige familier får muligheten til å gå på skole, uten og ta opp dyre private lån. vi har snart gratis skolebøker i vgs. vi har et veldig godt ofentlig helsevesen, noe som gjør at levealderen i norge er høy. vi har sosiale stønader for folk som trenger det av ulike årsaker, som sykepenger, arbeidsledighetstrygd osv. i tillegg har vi et land med fin natur og slikt. norge er et bra land! vi vant i lotto den dagen vi ble født her :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå