Gå til innhold

Paracet/ibux?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gir dere barna deres?

Helsesøster fortalte at de har fått beskjed om å anbefale ibux fra nå av, men hun viste ikke helt hvorfor. Noen som vet?

Vi har alltid gitt paracet, men må vel kjøpe ibux nå da..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så ofte jeg har gitt han egentlig.. Men hva jeg gir han kommer an på hva smertene kommer av.. Ibux og paracet funker forskjellig utifra hvor smertene bunner..

Skrevet

Jeg har også alltid gitt mine barn paracet, flytende. Syns å huske jeg har hørt at man skal helst gi paracet og ikke ibux jeg...men er kanskje noe nytt dette med å gi ibux nå da?

Skrevet

Ja helsesøster hadde fått beskjed for en uke siden, så det er nok rimelig nytt.

Skrevet

Vi bruker det litt om hverandre. Ibux har vi som mixtur og paracet som stikkpiller. Han er ikke noe glad i mixtur så vi bruker helst paraceten. Om han er skikkelig dårlig så bruker vi begge deler siden paracet bare kan gies 3 ganger om dagen. Da kan han få ibux intill 4 ganger daglig i tillegg. Altså kan han få 7 doser tilsammen om vi kombinerer. Var legen som anbefalte å bruke begge deler når han var veldig dårlig.

Men, det var jo en sak her om senvirkninger av paracet. Det lå på førstesiden av dib her en stund, men jeg husker ikke helt hva det sto. Jeg ble i hvertfall ikke så fryktelig skremt:)

Skrevet

Tilsynslegen der jeg jobber sa også at det er nye anbefalinger om å gi ibux framfor paracet. Skulle visstnok være bedre som febernedsettende bla.

Skrevet

Vi har fått beskjed av både lege og apotek at det aller helst ikke skal gis ibux da dette kan påvirke pusten. Astma.barn skal i hvert fall ikke ha ibux, men paracet og pinex går bra.

Da jenta mi ble lagt inn på sykehus i fjor sa legene der at de helst gav pinex til små barn, men jeg fikk aldri helt med meg hvorfor..

Som reslutat av dette bruker vi bare pinex her i huset.. Og paracet til nøds..

Skrevet

Jeg har hørt at paracet i sjeldne tilfeller har ført til nyresvikt hos de minste og derfor bør man være forsiktig. Men jeg har vel ikke hørt at Ibux skal være "snillere".

Skrevet

Ja, vi har aldri ibux i hus fordi jeg er astmatiker. Jeg holdt på å stryke med den ene gangen jeg fikk i meg ibux.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...