Gå til innhold

jeg er mer fordomsfull enn jeg trodde :S

Anbefalte innlegg

Skrevet

tok meg selv i å se rart på ei som skulle prøve tights. hun veide en goood del..hvorfor i alle dager skal ikke hun få lov til å gå i dem? er det bare slanke folk som kan gå i hva de vil..

samme med overvektige folk som spisr feit mat. da blir jeg faktisk dårlig.

folk som ikke kan kle seg.. dårlig smak rett og slett.. eller ser ut som de sitter fast i et tiår..

jeg gir aldri noe uttrykk for det.. når andre bemerker det så prøver jeg å være så diplomatisk som mulig å si at det er ikke noe å bry seg om. la nå de være som de vil. så lenge de ikke plager andre.

men neida.. jeg er like ille selv..

noen som egentlig trodde de var så åpen mot alle mennesketyper.. men så viser det seg at du ikke syns alle er like "verdige" som deg selv??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg måler ikke folk opp etter meg selv. Jeg måler ikke meg selv opp i "verdighet".

Men jeg får ofte mine fordommer slengt i tryne. Heldigvis. Og jeg er ganske åpen for det også.

Men jeg tror ikke jeg helt har de samme fordommene som du har..

Skrevet

Jeg har mange fordommer, men de du listre opp er ikke de jeg tror jeg er værst på.

Selv reagerer jeg på mennesker som ser for vellstelte og moteriktige ut. De må jeg ta meg sammen for å godta at kan ha noe å fare med ut over utseendet.

Jeg har litt ulike forventninger til menn og kvinner og jeg har neggativ innstilling til en del utlendinger, spessielt forventer jeg at svensker skal være skikkelig gjerrige.

Skrevet

Man kan jo synes litt synd på folk som tydlig ikke eier smak.

Men hvis en tykk går med tights under noe som er langt over, så kan det jo være fint. Bena kan jo være tynne.

Jeg var litt oppgitt da jeg gikk til oppfølging under svangerskapet på samme sted hvor det var mange overvektige gravide (veldig overvektige) og så en av dem i pølseboden etterpå spisende på pølser i begge hendene (hun spiste begge) og gikk for å kjøpe flere. Dette rett etter at hun hadde vært til kontroll hos legen.

Skrevet

Alle har fordommer, at du er bevisst noen av dem er bra da kan du også gjøre noe med dem.

Skrevet

Jeg tror alle tenker litt som deg iblandt HI .

Man ser noe man ikke synes er så fint eller liker selv, men om det er direkte fordommer vet jeg ikke.....

Jeg kjente meg nok litt igjen i det du skrev, men tenker ikke at jeg er noe bedre enn de menneskene av den grunn. Bare at jeg synes det var stygt, usmakelig etc. Det blir vel egt. noe annet.

Tenker jeg iallefall....

Skrevet

De aller aller fleste har nok fordommer, noe annet ville vært veldig rart! Men jeg er veldig klar over dem - og holder dem helt for meg selv;) I det ligger det ikke at jeg synes jeg er bedre eller mer "verdig" enn noen, men at jeg setter folk i kategorier og båser ut i fra en rekke faktorer:)

Skrevet

Jeg tror jeg er mer slem mot meg selv, syns liksom ALLE ser bedre ut enn meg. Samme om vedkommende er tykk eller tynn. Kanskje fordi jeg ser mennesker som utad virker veldig tilfredse med seg selv og de stråler. Noe jeg ikke gjør.. alltid.

Men klart, jeg har jo ikke noe med hva andre går med og spiser, men noen ganger tenker jeg vel en tanke jeg ikke skulle ha tenkt...

Skrevet

Noen av mine fordommer:

-Jeg tror alle drosjesjåfører stemmer Frp

-Jeg tror alle som stemmer Frp er trange i nøtta

-Jeg tror alle eldre er rasister

Synd å si det, men bestefaren min (93), som er en velutdannet mann, lirer av seg de verste ting om "disse innvandrerne".

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...