magica fra tryll Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 -Akkurat kommet inn fra en tur i skogen. Orker ikke gå så langt, men tok med magen, hunden, kaffe, kake og skinn til å sitte på og satte meg ute i skogen en time... Kjenner hvordan oppmerksomheten min vender seg mer og mer innover og mot det som skal skje med fødsel og baby:) Er blitt helt teflonhjerne de siste dagene, så det er godt jeg bare jobber 3 dager i uka...Glemmer avtaler og alt mulig... Er i uke 32, og skal få mannen til å sette en benk ute i skogen ikke så langt fra huset, så kan jeg sitte der og meditere frem mot fødselen:) Venter nr.5, og blir nok siste gang jeg gjør dette så det er fint å få med seg så mye av det magiske som skjer som mulig.. Ha en fin dag!
sweetbaby*11.12.08+29.10.10* Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Nhåååå dette hørtes koseligt ut =) Her hos meg snør det nå, og jeg også skulle gjerne tatt en tur ut i skog og mark, men har lovt meg vekk til noe annet i dag. Har heldigvis skogen som nærmeste nabo så det blir flere muligheter =) Har begynt på perm i går og har bare 23 dager igjen så mine tanker går også til det som skal skje snart, førstegang for meg og veldig spent! SLAPP AV OG KOS DEG! =)
Stine:-) Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Så flott at du klarer å fokusere på det som skjer inne i deg, og ikke bare på allt foregår rundt deg. Jeg synes det er vanskelig å ha fokus somme tider, og isteden for å kose meg disse siste ukene, venter jeg bare på at det skal være over. Det er nok siste gang også for meg, og jeg ser fram mot fødselen med forventning. Har helst lyst å føde hjemme, men jeg har ikke fått aksept for det hos mannen min, så vi skal inngå en avtale om ambulerende fødsel med føden. På den måten kan vi komme inn så sent som mulig, og bare være der noen timer etter fødselen. ( bor like ved sykehuset ) Men det er en tankevekker det du skriver, og jeg tror det er viktig å være tilstede nå også, og kjenne på den yrende gleden når jeg kan komunisere med den lille gjennom magen. Det er fortsatt en fantastisk utvikling der inne frem mot fødselen, og mange magiske øyeblikk, som du skriver. Håper du får deg den benken i skogen, og at det blir en fin tid frem mot fødsel.
magica fra tryll Skrevet 28. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. november 2008 Til sweetbaby og stine:) Takk for koselige svar. Skulle ønske jeg selv kunne gå for hjemmefødsel.. Men jeg bor 1 time fra sykehus, og har hatt litt varierende fødsler, så hadde nok ikke fått noen jordmor til å stille opp på det tror jeg. Men var veldig fornøyd med alt på sykehuset sist jeg fødte:) Så jeg får ta med litt oljer og musikk og greier og skape litt stemning på rommet der selv:) Synes det er deilig å fokusere på litt andre ting enn bare det praktiske rundt alt, om dere skjønner hva jeg mener? Klem
sweetbaby*11.12.08+29.10.10* Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Ja det hadde vært spennede å gjort det "selv" hjemme i egne omgivelser, men jeg får ikke lovt da jeg er førstegangs er det ikke slik? Jeg har også 1 1/2 kjøretur med ambulanse til sykehuset, så jeg får også sikkert god tid når jeg kommer til sykehuset =) Jeg er heldig å skal ha med min beste venninne(da bf stakk fra starten) så vi er gangske spente begge to =)
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Hallo, magica Sånt vil vi høre mer om! Jeg er også typen til heller å være ute i skogen enn å styre med oppussing når en baby snart er på vei ut. Det er viktig med litt fokus av og til for det gjør en godt. Kos deg i skogen!
magica fra tryll Skrevet 1. desember 2008 Forfatter #7 Skrevet 1. desember 2008 -Idag snør det, og er vakker vinter ute. Jeg har fridagen min idag. Har akkurat tatt et varmt bad og skal spise lunsj foran peisen på kjøkkenet. Lå i badet og så de små føttene prøve å komme ut gjennom magen,-den som hadde hatt et lite vindu inn...For en lykke:) Ha en flott dag, og ta godt vare på deg selv....
sweetbaby*11.12.08+29.10.10* Skrevet 1. desember 2008 #8 Skrevet 1. desember 2008 Gledes-spreder =) og livsnyter =)! kommer med gode tips her ja, tror jeg også skal finne veien til badekaret i kveld =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå